De joi dimineaţă, de la ora 3.00, cele 40.000 de apartamente încă racordate la sistemul de furnizare centralizată a agentului termic din municipiul Galaţi nu au mai primit apă caldă menajeră, serviciu sistat din cauza efectuării unor lucrări programate de revizie a Furnalului nr.5 din combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi. Reamintim că în perioada de vară agentul termic produs de producătorul local SC Electrocentrale este obţinut folosindu-se drept combustibil abur industrial furnizat de combinatul siderurgic ArcelorMittal, aburul industrial fiind un produs secundar obţinut în urma activităţii de la Furnalul nr.5. Pentru această modalitate de producţie, CL a adoptat în luna aprilie a.c o hotărâre prin care Primăria plăteşte lunar 3,5 milioane de lei către Calorgal şi acesta, la rândul său, către ArcelorMittal, contravaloarea aburului industrial pentru producerea de CET a agentului termic - o condiţie pusă de CET (ca urmare a solicitării creditorilor săi) şi fără de care acesta ameninţa că nu va putea livra apa caldă menajeră populaţiei pe perioada verii.
Potrivit purtătorului de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, “ArcelorMittal Galaţi efectuează lucrări obişnuite şi programate de mentenanţă la Furnalul nr. 5. Furnizarea de abur pentru CET este întreruptă pentru o perioadă limitată de timp, situaţie care este reglementată în acordul cu clientul nostru”. Totodată, Dorian Dumitrescu a precizat că astfel de situaţii sunt incluse în contractul de furnizarea agentului termic, contract ce prevede că, în cazul unor astfel de lucrări, ArcelorMittal nu poate fi tras la răspundere pentru sincopele în producerea agentului termic către populaţie.
Potrivit directorului tehnic de producţie al Electrocentrale, Dorin Ciubotaru, livrarea aburului industrial a fost sistată joi, la ora 3.00, urmând să se reia în decurs de 24 de ore.
Şi purtătorul de cuvânt al serviciului local de distribuţie a agentului termic, SC Calorgal, Mihai Costache, a precizat că reluarea livrării agentului termic pentru populaţie se va realiza vineri dimineaţă şi că această oprire a fost anunţată, miercuri, către toate asociaţiile de proprietari din municipiul Galaţi.
Din păcate, nici unul din cei trei reprezentanţi nu a confirmat faptul că au anunţat, în timp util, şi populaţia, printr-un comunicat de presă, cu privire la sistarea furnizării în oraş a apei calde menajere. Astfel, directorul tehnic de producţie al Electrocentrale, Dorin Ciubotaru, a declarat că “noi, Electrocentrale, nu suntem în contract direct cu populaţia. Nu avem niciun contract în baza căruia să anunţăm populaţia şi nu avem niciun contract cu ArcelorMittal. Calorgal plăteşte direct combinatului pentru aburul livrat. Noi avem contract doar cu Calorgal şi i-am notificat pe aceştia”. La rândul său, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, a declarant că “furnizarea de abur pentru CET este întreruptă pentru o perioadă limitată de timp, situaţie care este reglementată în acordul cu clientul nostru”. Cum clientul ArcelorMittal este Calorgal (potrivit reprezentantului CET), am încercat să aflăm şi punctul de vedere al Calorgal. “Dispecerul CET a anunţat dispeceratul nostru că de joi, de la ora 3.00, se vor reduce parametrii de livrare a agentului termic, situaţie care va reveni la normal vineri dimineaţă. Noi am informat miercuri după amiază toate asociaţiile de proprietari despre acest lucru”, a declarat şi purtătorul de cuvânt al Calorgal, Mihai Costache, fără să poată explica de ce societatea nu a trimis un comunicat de presă pe această temă, cu atât mai mult cu cât a fost vorba despre o lucrare de mentenenţă programată şi nu de o avarie, apărută peste noapte.