Un elev de la Şcoala Gimnazială nr. 28 din Galaţi a obţinut, la Evaluare Naţională, o notă cu 5 puncte mai mare după contestaţie. Elevul a obţinut nota 3 la Matematică, iar după contestaţie a obţinut 8,25 - VEZI Galeria de imagini de mai jos! ↓. Este cea mai mare diferenţă între lucrarea corectată iniţial şi cea de după contestaţii din toate cele circa 18.000 de lucrări care au fost contestate şi ale căror note au fost modificate, în plus sau în minus, la contestaţii. La limba română, elevul a obţinut nota 8,90 la Limba română şi nu a contestat-o.
Ministrul Educaţiei: Cei care au făcut astfel de erori, nu vor mai corecta niciodată
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu a declarat: „E clar că e nevoie de o evaluare obiectivă, de o evaluare profesionistă. O evaluare online prin care evaluatorul 1 nu are legătură cu evaluatorul numărul 2, în care sistemul automat evaluează întrebările grilă, iar evaluatorul are obligaţia să evolueze acele teste care sunt altfel decât grile. Al doilea motiv este o deficienţă pe care o regăsim la nivelul Inspectoratului, acolo unde au fost formaţi evaluatori pentru aceste examene naţionale şi nu au fost folosiţi. Deci este o problemă pe care o avem în atenţie şi vom lua în cel mai scurt timp şi măsurile care se impun. Pe de altă parte aş vrea să vă spun că din cele peste 20.000 de contestaţii la Evaluarea Naţională au rămas cu note neschimbate mai puţin de 2.000. Mai exact este vorba de circa 1.800 de contestaţii. Peste 12.000 au fost evaluate cu notă în plus în favoarea elevului şi, din păcate, au fost şi aproape 6.000 de note care s-au schimbat în minus. Au fost şapte note la Limba română, patru note la Matematică şi o notă la Limba maternă, unde diferenţele a fost extrem de mari, de până la 3,5 puncte. Cei care au făcut astfel de erori de trei puncte şi jumătate, îmi place să cred că nu vor mai corecta niciodată. Cel mai grav este subiectivismul care se poate manifesta, acest subiectivism trebuie înlăturat, pentru asta am avansat acea idee extrem de optimistă ca încă de anul viitor, la evaluările de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, plus evaluarea naţională de clasa a VIII-a, să fie corectate integral digital. Eroarea umană trebuie să fie cât mai mică. De preferat, atunci când ai subiecte corect concepute, atunci când ai un barem detaliat, nu ar trebui să existe în niciun caz diferenţe mai mari de un punct”.
Conform Metodologiei de desfăşurare a Evaluării Naţionale, în situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.