Începând de luni, 31 iulie 2023, ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate - Rabla Local.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de către Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unităţi administrativ-teritoriale (UAT).
„Sunt 500 de primării din toată ţara înscrise în acest program ai căror locuitori vor beneficia de cei 3.000 de lei oferiţi în schimbul casării unui autovehicul vechi şi poluant fără a avea obligaţia de a achiziţiona un autovehicul nou în schimb. Acest program are ca scop eliminarea din circulaţie a maşinilor uzate, cu grad ridicat de poluare pentru atingerea ţintelor stabilite în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - PNRR”, a precizat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.
Instrucţiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate - Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.
Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicaţie.
Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”).
Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie.
Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanţare şi să realizeze înscrierea în aplicaţie doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăseşte în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicaţia informatică şi pe site-ul AFM.
Lista primăriilor care participă în cadrul programului poate fi consultată la următorul link: https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/lista_uat_program_rabla_local.pdf.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanţare cu UAT-ul, persoana fizică va casa şi va radia din circulaţie şi din evidenţa fiscală autovehiculul uzat şi va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 de lei alocaţi din Fondul pentru mediu şi 600 de lei susţinuţi din bugetul local).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanţare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare, potrivit unui comunicat al AFM, transmis de Primăria Galaţi.
Articole similare: Ce trebuie să facă gălăţenii ca să intre în programul Rabla Local