La Galaţi, ca peste tot în ţară, de-a lungul anilor, compania feroviară de stat a decis să se debaraseze de o parte din infrastructura de transport. De curând, însă, au realizat că aceasta era folositoare.
După ce, anii trecuţi, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a dat la casat două linii de cale ferată din raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galaţi, acum şi-a dat seama că erau de fapt utile şi le vrea înapoi.
Astfel, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost scos, în consultare publică, proiectul unei Hotărâri de Guvern privind trecerea din domeniul privat al statului, în domeniul public al statului, înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului şi darea în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA a unor bunuri de pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galaţi, potrivit clubferoviar.ro.
În Nota de fundamentare a proiectului de act normativ se arată că prin HG nr.632/2011 a fost aprobată trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi în concesiunea CNCF CFR SA de pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galaţi în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz.
„Ulterior emiterii Hotarârii de Guvern menţionate, s-a constatat că două linii de pe secţia de circulaţie interoperabilă Făurei-Galaţi, Staţia CF Galaţi – grupa Larga Ana, sunt necesare în activitatea de exploatare pentru buna desfăşurare a activităţii de transport, fapt pentru care se solicită trecerea acestor linii înapoi în domeniul public al statului, motivat de următoarele aspecte:
– în noul context geo-politic generat de evoluţia economiei şi situaţia internaţională (conflictul din Ucraina), care solicită sporirea capacităţii de transport şi operare, în prezent se înregistrează o intensificare a traficului feroviar de marfă pe liniile din Staţia CF Galaţi. Acest fapt a condus la mărirea numărului de solicitări din partea operatorilor feroviari pentru creşterea numărului de linii de cale ferată cu ecartament larg şi normal pentru preluarea vagoanelor de cereale şi nu numai, care să satisfacă volumul crescut de mărfuri care tranzitează Staţia Galaţi – grupa Larga Ana, cât şi îmbunătăţirea activitătii de exploatare din staţiile deservite;
– liniile CF identificate în Staţia Galaţi – grupa Larga Ana, respectiv Linia 0 cu ecartament larg, în lungime de 0,880 km şi Linia 8 cu ecartament normal, în lungime de 0,850 km, sunt bunuri de natura domeniului public al statului ce reprezintă Linii ferate de circulaţie şi aparate de cale, interoperabile, care redate în circulaţia feroviară şi în activitatea de manevră, vor contribui la creşterea capacităţii de preluare şi transport a mărfurilor şi, în special, a cerealelor în Complexul CFR Galaţi, cu tranzitarea lor pe calea ferată cu ecartament larg către locaţiile portuare sau cele ale operatorilor economici deţinători de linii cu ecartament larg”, se precizează în document.