În ultimii ani au existat o serie de iniţiative care au rămas doar la stadiu de intenţie care, dacă ar fi finalizate, ar scoate Galaţiul din izolarea care se află faţă de restul ţării la capitolul rutier. Astfel, în timp ce în strategia viitoare a drumurilor la nivel de România este prins un drum rapid Galaţi-Brăila-Buzău-Ploieşti cu ieşire la autostradă, a cărui realizare ar urma să fie făcută cu fonduri europene, dacă masterplanul pe transporturi va primi avizul Comisiei Europene. Până când drumul rapid va prinde viaţă, în anii trecuţi la Galaţi s-a încercat elaborarea şi realizarea unui proiect de către fosta conducere a CJ Galaţi, şi anume construirea unei centuri ocolitoare a Galaţiului, care ar fi plecat de la Giurgiuleşti şi ar fi ieşit în DN 25, respectiv între Braniştea şi Traian, urmând ulterior să iasă pe E865, respectiv la Râmnicu Sărat. Scopul construirii centurii ocolitoare a Galaţiului era acela de a face legătura între Ucraina, România şi restul Europei. În cursul anul 2012, la nivelul Ministerului Transporturilor au fost bugetate fonduri pentru realizarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate urmând ca în anul 2013 să fi început efectiv lucrările de construire a centurii ocolitoare. Este greu de spus ce s-a ales de acest proiect odată cu schimbarea guvernării.
Dacă în legătură cu aceste două proiecte nu putem fi foarte optimişti, dacă ţinem cont de ritmul de construire de drumuri sau autostrăzi în ultimul an, deşi planuri noi au fost prezentate în ultimele luni, rămâne să vedem dacă vom putea fi optimişti în ceea ce priveşte construirea tunelului pe sub Dunăre, proiect iniţiat de primarul Marius Stan şi de city managerul Aurel Vlaicu. Pentru ca acest proioect să prindă viaţă, aleşii locali au adoptat o hotărâre de CL care prevedea alocarea unei prime tranşe de 2 milioane de euro în vederea realizării studiului de fezabilitate a tunelului, urmând ca după întocmirea caietului de sarcini tehnic, care ar urma să fie aprobat de către Consiliul Local, consilierii să aprobe alocarea diferenţei de 8 milioane de euro pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi apoi urcarea pe SEAP. Chiar şi în cazul în care tunelul ar deveni realitate, acest lucru nu este suficient pentru a lega Galaţiul de restul ţării, fiind necesară construirea unei centuri ocolitoare sau a unei autostrăzi. Gălăţenii, care vin cu zecile de mii la concertele gratuite organizate de muncipalitate, ar trebui să înţeleagă că toate aceste lucruri sunt mult mai importante pentru dezvoltarea Galaţiului şi atragerea de investitori, ceea ce ar însemna înfiinţarea de locuri de muncă, şi că poate ar trebui să se implice activ şi să le ceară politicienilor gălăţeni de la toate partidele politice, consilierilor locali şi judeţeni, celor aflaţi în fruntea Primăriei şi a CJ-ului să facă demersuri la ministere pentru obţinerea finanţărilor necesare.