15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
APA CANAL SA continuă procesul de digitalizare
APA CANAL SA continuă procesul de digitalizare

Dezvoltarea infrastructurii de automatizare şi digitalizarea proceselor pentru obiectivele si echipamentele aflate în aria de operare a societăţii APA CANAL S.A. Galaţi reprezintă unul dintre cele mai importante obiective ale companiei, pentru atingerea căruia se iau permanent măsuri, anunţă compania.
Astfel, în cadrul Contractului GL-CL-01 „Alimentare cu apă şi canalizare în aglomerările Galaţi şi Smârdan” din „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galati, în perioada 2014 – 2020”, APA CANAL S.A. Galaţi execută în reţeaua de apă potabilă a municipiului Galaţi un număr de 80 cămine echipate cu sisteme de monitorizare a presiunii, debitului şi concentraţiei de clor şi transmitere la distanţă a acestor informaţii în timp real.
În aria de operare din judeţul Galaţi sunt deja executate (în POS Mediu) sau în curs de execuţie, în cadrul POIM 2014-2020, peste 200 cămine similare în Tecuci, Bereşti, Târgu Bujor, Lieşti, Iveşti, Umbrăreşti, Barcea, Drăgăneşti, Movileni, Cosmeşti, Fundeni, Tudor Vladimirescu, Independenţa, Piscu, Braniştea, Şendreni, Cuza Vodă, Slobozia Conachi, Pechea.
Acţiunile derulate în scopul digitalizării companiei se vor concretiza şi prin realizarea unui Dispecerat SCADA Regional, obiectiv de investiţii inclus în „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galati, în perioada 2014 – 2020”, Contract GL-CL-10. Valoarea acestui contract este de 3.373.568 lei (fără TVA). Către acest Dispecerat SCADA Regional se vor transmite pentru centralizare şi monitorizare parametrii de funţionare ai sistemului de apă şi canalizare de la obiectivele din judeţ, inclusiv datele transmise la distanţă de echipamentele/ senzorii de monitorizare a presiunii, debitului şi concentraţiei de clor din căminele la care am făcut referire în paragraful anterior.
Avantajele digitalizării companiilor de apă şi canalizare constau în creşterea eficienţei utilizării resurselor de apă şi îmbunătăţirea calităţii serviciului oferit cetăţenilor.
Astfel, colectarea datelor într-un mod ordonat, centralizat şi monitorizarea parametrilor în timp real ajută la gestionarea mai eficientă a infrastructurii de apă şi canalizare, la reducerea pierderilor şi a timpilor de intervenţie.
Algoritmii inteligenţi permit stabilirea unor planuri şi strategii de întreţinere predictive, extinzând durata de viaţă utilă a activelor şi îmbunătăţind timpul de răspuns la evenimente critice. De asemenea, utilizarea replicilor digitale ale instalaţiilor şi echipamentelor creşte capacitatea companiei de a lua şi implementa cele mai bune decizii în cazul unor evenimente specifice sesizate în reţea.

Articole similare: Apă Canal Galaţi montează mii de contoare cu citire la distanţă, în oraş şi 6 comune din judeţ


Articole înrudite