SRCF Galaţi a redeschis astăzi, 22 iulie 2022, şi linia de cale ferată cu ecartament normal 706 I Siloz Port Docuri - Galaţi Mărfuri - Galaţi Călători, linie destinată ieşirii din Siloz a vagoanelor (româneşti) încărcate cu cereale.
Lucrările de reparaţii la linia de cale ferată cu ecartament normal Siloz Port Docuri - Galaţi Mărfuri - Galaţi Călători (1,525 km) au fost executate, în regie proprie, de SRCF Galaţi, în perioada 07 iulie 2022 - 21 iulie 2022.
Pe linia CF 706 I Siloz Port Docuri - Galaţi Mărfuri - Galaţi Călători (ecartament normal) au fost executate următoarele lucrări:
- lucrări de defrişare pe 1.525 metri cale,
- înlocuirea a 562 bucăţi traverse normale din lemn, cu traverse din beton
- înlocuirea a 244 bucăţi de traverse din lemn speciale, pe aparatele de cale
- înlocuirea materialului mărunt de prindere - 4.402 tone
- completarea prismei de piatră spartă - 832 tone
- executarea burajelor tehnologice şi profilare prismă de piatră spartă
SRCF Galaţi a executat lucrările, în regie proprie, cu personal feroviar din secţiile: L1 Galaţi, L2 Brăila, L3 Buzău, L4 Focşani, L5 Târgu Ocna şi SRLU Buzău.
Reamintim faptul că, în data de 7 iulie 2022, a fost redeschisă linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri, lucrările pe această linie fiind executate, tot de SRCF Galaţi, în regie proprie, cu personal specializat. Linia 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) asigură accesul direct, în Siloz, al garniturilor cu cereale sosite din Ucraina (via Republica Moldova).
Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galaţi Largă Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) şi 706 I Siloz Port Docuri - Galaţi Mărfuri - Galaţi Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activităţii din Portul Galaţi, prin operaţionalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal.