După ce ministrul italian al Industriei, Luigi Di Maio, a anunţat că preluarea Ilva de către ArcelorMittal ce urma să aibă loc la 01 iulie 2018, s-a amânat pentru data de 15 septembrie 2018, iată că deşi au trecut câteva zile de la termenul limită, nici autorităţile italiene, nici ArcelorMittal şi nici Comisia Europeană nu au nimic de spus. Niciuna dintre părţile implicate în această tranzacţie nu a emis până luni, 17 septembrie 2018, niciun comunicat în acest sens. După ce ministrul italian al Industriei, Luigi Di Maio, a anunţat că preluarea Ilva de către ArcelorMittal ce urma să aibă loc la 01 iulie 2018, s-a amânat pentru data de 15 septembrie 2018, iată că deşi au trecut câteva zile de la termenul limită, nici autorităţile italiene, nici ArcelorMittal şi nici Comisia Europeană nu au nimic de spus. Niciuna dintre părţile implicate în această tranzacţie nu a emis până luni, 17 septembrie 2018, niciun comunicat în acest sens. Ultimele veşti oficiale despre paşii făcuţi în preluarea oţelăriei Ilva, aflată în oraşul Taranto din sudul Italiei, se referă la acordul încheiat pe data de 06 septembrie 2018 între Guvernul Italiei, reprezentanţii Ilva, ArcelorMittal şi toate sindicatele de pe platforma oţelăriei care prevede că ArcelorMittal va angaja iniţial 10.700 de muncitori. Restul vor fi angajaţi între 2023 şi 2025, în prezent Ilva are un total de 14.000 angajaţi. Reamintim că în luna mai a acestui an, Comisia Europeană a aprobat tranzacţia prin care grupul ArcelorMittal va achiziţiona Ilva, cea mai mare oţelărie europeană, precizând însă că această aprobare este condiţionată de "vânzarea unui pachet extins de active", printre care se numără şi ArcelorMittal Galaţi, România. Tocmai despre vânzarea pachetului extins de active care cuprinde şi combinatul de la Galaţi, niciun oficial nu suflă nicio vorbă. ArcelorMittal ar avea, potrivit Reuters, pentru combinatul din Galaţi, oferta ucrainienilor de la Metinvest, grup deţinut de oligarhul Rinat Ahmetov, însă Uniunea Europeană a strâmbat din nas la această ofertă. Printre ofertanţi ar mai fi şi companiile Voestalpine (Austria), Marcegaglia (Italia), British Steel (Marea Britanie), ThyssenKrupp - Tata (Germania - India). Rămâne de văzut dacă Comisia Europeană se va ţine de cuvânt în privinţa transparenţei comunicaţionale cu privire la această tranzacţie şi va anunţa oficial care este viitorul proprietar al combinatului de la Galaţi.