InfoCons a realizat un studiu comparativ 2015 vs 2018 pentru produsele tip băuturi energizante ce se găsesc pe piaţa din România. În cadrul acestui studiu, au fost analizate 65 de produse, aparţinând următorilor producători/distribuitori/importatori: Coca-Cola HBC România, S.C. Hell Energy SRL, SC Mega Image SRL, S.C. Alconor Company SRL, Romaqua Group S.A. Borsec, Sarantis România S.A., Kaufland România S.C.S., Elgeka-Ferfelis România SA, SC Procer Company SA, S.C. European Food SA, SC Lidl Discount SRL, Nova Trade SRL, SC Rio Bucovina SRL, S.C. Profi Rom Food SRL, Queen Monaco Services SRL, Carrefour Romania, Nec Fresh SRL, Tymbark Maspex Romania SRL, S.C. Quadrant-Amroq Beverages SRL, Red Bull GmbH, Ertag S.R.L., SC Avatar Trading 3000 SRL, Premium Beverages SRL, Belfoods Impex SRL, Deli Food Distribution SA şi Romania Hypermarche S.A.
Cantitatea de glucide a produselor studiate s-a situat între 0 şi 16 grame/100ml. 20% din produsele studiate au avut sub 1 gram de glucide în 2018, aproape acelaşi procentaj ca în 2015, când 19.5% din produsele studiate au înregistrat aceeaşi cantitate. 16 grame este cea mai mare cantitate de glucide regăsită în produsele studiate în 2018, cu aproape 1 gram mai mare decât maxima din 2015, de 15,1 grame. 93% din cantitatea de glucide a produsului din 2018 a fost reprezentată de zaharuri. 8.62 grame este media glucidelor regăsite în produsele studiate în 2018, foarte puţin peste media din 2015, de 8.54 de grame.
Cantitatea de zaharuri din produsele analizate în 2018 s-a situat între 0 şi 15 grame/100ml de produs. 66% dintre produsele studiate în 2018 au avut cantitatea de glucide din componenţa lor reprezentată exclusiv de zaharuri. 15 grame este cea mai mare cantitate de zaharuri regăsite în produsele studiate în 2018.