Peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, aşteaptă să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. Verificările se fac în doar trei puncte de acostare, prea puţine pentru fluxul de nave ajunse în port, ceea ce duce la întârzieri şi blocaje, notează tomisnews.ro.
Ciprian Cotigă, reprezentant al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, a declarat pentru Digi24 că problema e că porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă şi că nu se poate trece deodată de la 3-4 nave la 70-80.
„Sunt de aproape cinci ori mai multe nave decât în condiţii normale. Principala încărcătură o reprezintă cerealele, dar ele transportă şi tancuri sau motorină. Problema e că toate porturile sunt dimensionate pentru o anumită şarjă de marfă, nu putem deodată trece de la 3-4 nave la 70-80 de nave. Se creează priorităţi, dar acesta e nivelul pentru verificări, număr de piloţi, puterea de operare a porturilor. Cauza situaţiei e conflictul din Ucraina”, a explicat Ciprian Cotiga.
Până la izbucnirea războiului, prin portul Sulina treceau zilnic 2-3 nave la controlul de frontieră. Acum, timpii de aşteptare sunt şi de câteva zile. După controlul de la Sulina, navele îşi continuă drumul spre porturile Giurgiuleşti sau Ismail, dar şi danele lor sunt aglomerate, ceea ce amplifică blocajele.
Potrivit legislaţiei, din Marea Neagră până în porturile dunărene, navele maritime trebuie conduse de personal al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi. Instituţia spune că are personal, dar că acesta este dimensionat la condiţiile de dinainte de război, scrie digi24.ro. *sursa foto: tomisnews.ro