Dacă reţeaua internet ar fi o ţară, ar fi pe cale să devină a cincea putere economică mondială în 2016, după Statele Unite, China, Japonia şi India, dar în faţa Germaniei, arată un studiu al biroului de strategie Boston Consulting Group, citat de 7sur7.be.
Peste patru ani vor exista 3 miliarde de internauţi în lume, faţă de 1,9 miliarde îm 2010, iar economia internet urmează să reprezinte 4.200 miliarde de dolari în ţările G20, faţă de 2.300 miliarde de dolari în 2010, arată BCG într-un raport publicat luni.
Această dezvoltare este pusă îndeosebi pe seama a două tendinţe: accesul la internet pe telefoanele mobile şi internetul „social”, în care navigarea se face în mare parte în funcţie de afinităţi. „În lumea aflată în plină dezvoltare, mulţi consumatori merg «direct la social»”, se spune în studiu, rezultatul a trei ani de anchete desfăşurate în circa 50 de ţări.
Printre statele din G20, Marea Britanie se află în frunte în privinţa contribuţiei internetului la economia globală a ţării: în 2016 internetul urmează să reprezinte 12,4% din PIB, mai mult decât în Coreea de Sus, aflată pe poziţia a doua cu 8%, Europa celor 27 în general - 5,7%, Statele Unite - 5,4%, Canada - 3,6% sau Franţa - 3,4%. În China, unde populaţia de internauţi creşte exponenţial, reţeaua de internet urmează să reprezinte 6,9% din PIB.
BCG arată că internetul este un atu pentru întreprinderi: „În multe ţări, printre care China, Germania, Turcia şi Franţa, întreprinderile mici şi mijlocii, care au conexiuni active cu consumatorii pe internet, şi-au mărit vânzările mai repede decât cele cu prezenţă scăzută sau nulă pe internet, diferenţa fiind de până 22%”, adaugă BCG.
„Încurajând firmele să fie intre pe internet, ţările îşi pot îmbunătăţi perspectivele în ceea ce priveşte concurenţa şi creşterea”, încheie coautorul raportului, Paul Zwillenberg, asociat BCG.