Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu, împreună cu noul director al Direcţiei Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Mihai-Felician Cerneştean, au făcut o nouă vizită de lucru la şantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila pentru a verifica evoluţia lucrărilor din ultima perioadă.
„Vă reamintesc faptul că în urma ultimei vizite de la sfârşitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârşitul anului, care cuprinde necesarul şi mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona judeţului Brăila, cât şi pe zona judeţului Tulcea. Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătăţit faţă de ultima vizită, iar mobilizarea în şantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în aşa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod şi drumurile de legătură aferente în luna decembrie, aşa cum a promis asocierea de antreprenori. Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum şi cu vreme favorabilă până în luna decembrie”, a anunţat Irinel Scrioşteanu.
Iată care sunt principalele lucrări în curs aferente podului şi primei etape a drumurilor de legătură:
- Km 1+759 - km 1+900: se aşterne stratul superior de fundaţie (piatră spartă);
- Km 2+200 - km 2+350, km 2+540 - km 2+960 şi km 6+700 - km 7+030: se aplică emulsia de legătură cu strat de asfalt AB 31,5;
- Pod km 2+409: se cofrează placa de suprabetonare, după ce au fost montate predalele;
- Km 2+880 Centru de Întreţinere şi Coordonare: se lucrează la finisajele interioare şi exterioare aferente clădirii principale, compartimentările atelierului metalic şi instalaţii, depozit cofrare şi armare pereţi beton, canalizare menajeră şi alimentare cu apă;
- Km 3+000 - km 4+500: se montează căminele ITS;
- Pod km 3+222: se armează placa de suprabetonare şi continuă montarea prefabricatelor tip Macafferri;
- Km 4+500: la acest giratoriu, se montează bordurile şi pavelele aferente;
- Pe viaductul dinspre Brăila, a început realizarea hidroizolaţiei peste placa de suprabetonare;
- La blocul de ancoraj dinspre Brăila, se armează şi cofrează placa de suprabetonare;
- La turnul dinspre Tulcea, se armează şi cofrează cuzineţii laterali;
- La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armează şi cofrează suprabetonarea camerelor de tragere;
- Pe viaductul dinspre Tulcea, se montează lisele de parapet;
- Km 7+030 - km 7+640: se aşterne primul strat de asfalt AB 31,5;
- Pod km 7+814: se montează lisele de parapet şi se betonează grinda de parapet;
- La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se aşterne stratul inferior de fundaţie (balast);
- Km 0+000 - km 4+365: s-au executat săpăturile la 6/10 bazine de retenţie;
- La drumul de legătură cu DN22 (Măcin), se execută aşternerea stratului superior de fundaţie (piatră spartă), săpătura şi betonarea şanţului de preluare a apelor pluviale şi umplutura corp rambleu;
- La cele 3 poduri aferente drumului de legătură cu DN22 (Măcin), se execută:
- pod km 2+534: se armează placa de suprabetonare şi se montează prefabricatele de tip Macafferri.
- pod 3+230: se montează predalele.
- pod 3+507: se montează schelele şi eşafodajele la culee şi pile.
- La intersecţia cu DN22 (Măcin), se execută umplutura corp rambleu.
De la începutul lunii octombrie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR are reprezentaţi şi responsabili de proiect permanent pe şantier.
Articole similare: Podul suspendat peste Dunăre primeşte Premiul AICAP 2022, pentru cea mai bună lucrare structurală din beton