Oficialii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au vizitat pe neaşteptate şantierul podului suspendat peste Dunăre ca să se asigure că lucrările sunt în grafic. Declaraţiile acestora scot în evidenţă interesul şi presiunea pusă pe constructor de a finaliza la timp lucrările, pe de altă parte este reconfirmată informaţia potrivit căreia lucrările nu vor fi gata la sfârşitul acestui an, aşa cum s-a anunţat iniţial.
„Am făcut o vizită neanunţată la şantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru a verifica dacă promisiunea antreprenorului cu privire la darea în trafic în luna decembrie 2022 a acestui obiectiv este susţinută şi de realitatea din teren. Stadiul şantierului, mobilizarea de oameni, utilaje şi resurse din şantier nu confirmă susţinerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrărilor în luna decembrie atât a podului, cât şi a primei etape a drumurilor de legătură. Antreprenorul principal a promis că ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, până la sfârşitul anului, care să cuprindă necesarul şi mobilizarea de resurse (umane, materiale şi logistice), astfel încât să demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune în circulaţie podul şi prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie. Voi solicita Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR prezenţa zilnică a responsabililor de acest proiect în şantier, pentru a avea o monitorizare permanentă a resurselor asumate şi mobilizate în teren, iar săptămânal să ne comunice (Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii) situaţia din şantier”, a anunţat Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Însă nu doar constructorii sunt de vină
În urmă cu câteva zile, Asociaţia Pro Infrastructură (API) a făcut publice imagini suprinse cu drona, în care se pot observa mai mulţi stâlpi de electricitate situaţi chiar pe traseul drumului expres (foto ↓).
Într-o declaraţie acordată pentru Mainnews.ro, directorului API, Ionuţ Ciurea, a subliniat că autorităţile trebuie să găsească cât mai repede soluţii pentru relocarea stâlpilor, care blochează lucrările în zonele respective.
„Constructorul şi-a făcut treaba. Urmează să pună şantierul în conservare pentru iarnă. Teoretic ar trebui protejat cu balast stabilizat şi asfalt. Unde sunt stâlpii nu s-a putut lucra. Este clar că trebuie să se rezolve cu exproprierile pentru relocarea lor. Sarcina pentru relocarea utilităţilor este în sarcina statului. Sunt două etape. Una birocratică şi una în care trebuie mutate efectiv”, a precizat Ciurea, care a mai subliniat că nu stâlpii reprezintă în acest moment cea mai mare problemă, ci o pădure care trebuie scoasă din circuitul forestier. În acea zonă, unde deocamdată nu a fost emisă autorizaţie de construire, ar trebui realizat un viaduct extrem de complex, în lungime de circa 1,7 kilometri, care nu va fi realizat mai repede de 18 luni.
„Nu numai stâlpii stau acum în calea drumului. Este şi o mică pădure, înainte de râul Siret, care trebuie scoasă din fondul forestier. Din momentul în care vom avea autorizaţie de construire şi pe porţiune respectivă, calculăm 18 luni. Acolo trebuie construită o structură complexă, care cuprinde şi un pod hobanat peste Siret. Toată această structură va avea cam 1,7 kilometri lungime. Nu se poate face mai repede de atât”, a explicat directorul API.