22 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App

Senatorul PNL Paul Ichim a făcut o interpelare în care a tras un semnal de alarmă legat de situaţia în care a ajuns judeţul Galaţi, care se afla în anul 2000 pe locul 3 sau 4 în ceea ce priveşte contribuţia la bugetul naţional. „Din această contribuţie se reîntorceau sume care plasau judeţul undeva pe locurile 20 – 30 la alocările bugetare. Motivaţia era că trebuie să existe o solidaritate între judeţe, pentru a-i ajuta pe cei mai puţin avuţi. În timpul acesta, la nivel naţional au fost promovate proiecte de infrastructură ce trebuia să ne lege la reţeaua de transport a Uniunii Europene, pe partea de vest, că acolo începea civilizaţia. Toate proiectele au fost susţinute, cum este şi normal, de la bugetul naţional, la care întreaga populaţie, deci şi gălăţenii, au participat, după cum spuneam, consistent. Vremurile s-au schimbat. În 10 ani, tot ce a fost industrie în Galaţi a fost privatizat, falimentat, tăiat şi topit ca fier vechi. Aşa am ajuns judeţ cu probleme, cu aport redus la bugetul naţional, dar şi cu redistribuire scăzută, iar acum solidaritatea invocată nu mai funcţionează deloc.

Acum 10-15 zile a apărut o informaţie în presă în care sunt prezentate vestitele proiecte de investiţii în România din partea altor state partenere. Exceptând un proiect în jurul Bucureştiului şi din câte se pare pe lângă Piteşti, aproape toate celelalte sunt în Ardeal, trei fiind la Cluj”, susţine senatorul liberal. Paul Ichim afirmă că ţinând cont de faptul că acolo există premisele infrastructurii - autostradă şi aeroport, este mai mult decât evident că nimeni nu are de ce să vină în Moldova, unde nu prea sunt motive să investeşti deoarece nu există infrastructură. „Aşa a ajuns Moldova polul sărăciei, al emigrării, al abandonului familial. Acum, cineva gândeşte că România se poate moderniza şi eficientiza prin descentralizare, iar diversele problemele s-ar putea realiza doar din bugetele locale. Nu-ţi trebuie studii economice ca să ai următoarea logică: nu ai economie căci nu ai infrastructură – ai buget mic, nu ai infrastructură, nu vin investitorii, ai preluat prin descentralizare o groază de responsabilităţi, dar le rezolvi după buget, adică falimentezi, statul nu mai cultivă solidaritatea, ci fiecare se descurcă cum şi cât poate, bugetul naţional nu mai poate susţine proiecte mari de infrastructură”, mai afirmă senatorul Paul Ichim.

Acesta susţine că nu poate uita că în primăvara anului trecut premierul Ponta consemna că susţine proiectul realizării podului peste Dunăre dintre judeţele Galaţi, Brăila şi Tulcea, obiectivul fiind considerat o prioritate a anului.

În opinia senatorului, un pod nu ar fi rămas pe câmp, ci ar fi atras şi infrastructură de conectare rutieră. „Ministrul marilor proiecte confirma, în primăvara acestui an, debutul lucrărilor în toamna aceasta. Oare ce s-a întâmplat? Moldova rămâne tot la coada intereselor guvernamentale. Poate nu s-a aflat că avem graniţa ţării pe Prut şi nu pe Siret, unde se termină de fapt strategia de dezvoltare a ţării”, se mai arată în interpelarea senatorului liberal.


Articole înrudite