Ca urmare a agresiunii ruse din Ucraina, transportul rutier de mărfuri din ţara noastră atinge cele mai înalte valori din ultimii ani. Camioane de mare tonaj care merg spre sau dinspre Ucraina duc la o aglomerare suplimentară a traficului rutier, care şi aşa avea mari probleme de fluiditate. Dar, în special, se înregistrează şi o degradare a infrastructurii rutiere de transport şi, nu în ultimul rând, accidente rutiere soldate cu victime generate mai ales de oboseala şoferilor care conduc aceste autovehicule de mare tonaj.
România a făcut eforturi deosebite pentru a reface infrastructura feroviară în punctele de intrare în ţara noastră, acolo unde exista cale ferată cu ecartament larg. Un bun exemplu în acest sens fiind investiţiile în lucrările de la linia CF Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (ecartament larg) şi linia CF Siloz Port Docuri – Galaţi Mărfuri – Galaţi Călători (ecartament normal).
S-a investit în componenta feroviară, dar nimeni nu se gândeşte să redirecţioneze şi să folosească mult mai intensiv transportul feroviar de mărfuri care este mai sigur, mai eficient, dar mai ales mai economic şi mai ecologic.
Până când cineva se va trezi să îmbine sprijinul acordat vecinilor noştri aflaţi în război cu găsirea celor mai eficiente căi de transport, războiul din Ucraina va continua să facă victime şi în România!