Compania Naţională „Poşta Română” a organizat miercuri, 09 octombrie 2024, evenimente maraton pentru a marca ziua care rămâne simbolică pentru munca de poştaş: Ziua Mondială a Poştei. 10 ore au fost dedicate rolului poştaşului şi relevanţei plicului poştal în contextul digitalizării şi provocărilor asociate serviciilor electronice.
"Evenimentul a inclus o Conferinţa naţională „Viitorul plicului în era digitală - Relevanţa şi importanţa comunicării tradiţionale într-o lume tehnologizată” , Treasure Hunt - „Fii poştaş pentru o zi”, cât şi vizite la Muzeul Recordurilor Româneşti şi Fabrica de Timbre, oferind celor mici o experienţă interactivă în universul poştal şi al timbrelor.
Conferinţa a subliniat rolul esenţial al serviciilor poştale într-un peisaj digital aflat în rapidă schimbare, precum şi angajamentul Poştei Române, de a nu lăsa pe nimeni în urmă şi de a asigura acces total la informaţii tuturor cetăţenilor, indiferent de calea pe care aceştia aleg să le primească: în mod tradiţional, prin intermediul hârtiei ori electronic, pe cale digitală. De asemenea, au fost menţionate cele mai importante investiţii realizate la Poşta Română în ultimii trei ani în tehnologie şi digitalizare care ne permit să asigurăm populaţiei servicii de cea mai bună calitate.
„Poşta Română va continua să joace un rol important în conectarea persoanelor care nu au acces la tehnologie, oferind soluţii pentru comunităţile marginalizate, seniorii sau cei care preferă metodele tradiţionale de comunicare. Astăzi, de Ziua Mondială a Poştei, reiterez unul dintre angajamentele pe care le avem, fiind singura companie de curierat şi servicii poştale din România care ajunge în toate colţurile ţării: Nu lăsăm pe nimeni în urmă, indiferent de context şi trenduri!”, a menţionat Valentin Ştefan, directorul general al Poştei Române.
În paralel cu desfăşurarea conferinţei „Viitorul plicului în era digitală - Relevanţa şi importanţa comunicării tradiţionale într-o lume tehnologizată”, 16 copii cu vârste cuprinse între 10 şi 14 ani au experimentat pentru câteva ore ce înseamnă să fii poştaş participând la evenimentul „Fii poştaş pentru o zi”. Copiii au primit un „kit de poştaş” şi au avut de parcurs un traseu de aproximativ 5 km în Centrul Istoric al Bucureştiului, trecând prin locaţii istorice şi de interes cultural, în care au avut de îndeplinit câte o sarcină specifică activităţii de poştaş, cum ar fi livrarea de „scrisori de recunoştinţă”, descifrarea codurilor poştale, identificarea coletelor sau distribuirea corespondenţei.
La final, cei mai pricepuţi „poştaşi” au fost premiaţi, cea mai valoroasă recunoaştere fiind aceea a înţelegerii rolului poştaşului în viaţa oamenilor şi a statutului de liant între acestia şi instituţiile statului şi societate.
În cadrul conferinţei au participat reprezentanţi ai Poştei Române, membri ai Guvernului României, preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice, reprezentanţi ai mediului de afaceri din domeniu: Zipper Romania, Easy Print Services, Inform Lykos, Qadient, Canon. De asemenea, au dorit să ne transmită un mesaj de susţinere domnul Botond Szebeny, secretarul general PostEurop, cât şi împătimiţi ai filatelei, respectiv domnul Mihnea Răducu, ambasador Postcrossing România.
Tema conferinţei a fost inspirată de campania Keep Me Posted EU, derulată la nivel european, de PostEurop în cooperare cu Cepi, Intergraf şi FEPE şi în care Poşta Română s-a implicat prin structura de Responsabilitate Socială creată tocmai cu scopul de consolidare a implicării companiei în viaţa comunităţii din care face parte.
Keep Me Posted EU se adresează acelor membri ai comunităţilor care din diverse motive (seniori, cu dizabilităţi, sunt lipsiţi de acces facil la mediul digital ori pur şi simplu conservatori tradiţionali) nu pot sau nu vor să utilizeze comunicarea digitală", potrivit unui comunicat al companiei. Sursa foto: Facebook - Compania Naţională Poşta Română