Codul Rutier 2022 vine cu o serie de interdicţii pentru anumite persoane, iar una dintre ele face referire la nivelul de pregătire al celor care îşi doresc să dobândească permisul de conducere.
Începând cu 1 ianuarie 2022, cei care nu au terminat cel puţin zece clase nu vor mai putea să dea examenul pentru a obţine permisul de conducere. Mai exact, începând din acest an, pentru a se înscrie la şcoala de şoferi, candidaţii vor avea nevoie de dovada absolvirii a zece clase.
De menţionat este faptul că pe lângă modificările referitoare la dovada absolvirii a 10 clase, proba practică a examenului pentru obţinerea permisului auto va fi şi ea modificată. Mai exact, verificarea cunoştinţelor se înregistrează atât audio cât şi video cu sisteme tehnice de monitorizare montate în interiorul vehiculului.
În plus, pe lângă scumpirea carburanţilor din ultima perioadă, şoferii români primesc şi alte veşti mai puţin bune pentru anul 2022. Chiar de la începutul anului se anunţă modificări în Codul Rutier 2022, iar printre altele, una dintre noile propuneri introduce amenzi cuprinse între 1.300 şi 2.900 de lei.
Conform purtătorului de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, în acest an s-au înregistrat deja câteva evenimente neplăcute în trafic, iar în curând acestea vor fi sancţionabile, în conformitate cu noul Cod Rutier 2022. Se pare că Poliţia Română a făcut mai multe propuneri pentru unele modificări prin care comportamentul agresiv în trafic va fi sancţionat mai aspru.
„Acest an începe cu modificări legislative, vorbind de mai multe propuneri făcute de Poliţia Română, transmise către Ministerul Afacerilor Interne. Astfel că la începutul acestui an ele vor intra în vigoare. Vorbim în principal de sancţionarea comportamentului agresiv în trafic, ceea ce nu era cazul în legislaţia actuală, de la 580 la 728 de lei şi reţinerea permisului de conducere pentru o perioadă de 30 de zile. Până în prezent, în urma analizelor efectuate, mergeam pe cauza producerii accidentului rutier, şi anume pe neacordare de prioritate, viteză neregulamentară, dar trebuie mers şi pe cauzalitate, pentru că până la urmă cauza principală este comportamentul şoferilor, care poate să fie preventiv sau agresiv”, a declarat Georgian Drăgan, potrivit observatornews.ro.