Primii opt ambasadori ai turismului românesc au semnat, luni seară, contractul pentru România Turistică cu dorinţa de a se implica în promovarea imaginii ţării pe plan intern şi internaţional.
Grigore Leşe, Elisabeta Lipă, Ilie Năstase, Ivan Patzaichin, Ştefan Popa Popas, Iolanda Balaş Soter, Gabriela Szabo şi Gheorghe Zamfir au primit paşapoartele de ambasadori după ce s-au angajat să-şi „transpună capitalul de imagine” pentru dezvoltarea turismului autohton în cadrul programului "România promovată prin valori".
"Aceştia sunt cei mai frumoşi ambasadori ai României. Ei au spus «da» de la prima mea chemare şi mă simt onorată. Aceşti ambasadori nu au trebuit să fie convinşi, au fost de acord imediat. Trebuie ca noi toţi să înţelegem că resursa umană de valori adevărate trebuie apreciată şi onorată. E o prima etapă a programului: «România promovată prin valori», unul nou, care va aduce un avantaj României. Le mulţumesc că fac voluntar ceea ce fac", a declarat ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, Maria Grapini.
Cei opt ambasadori au cerut autorităţilor "adevăr", "fonduri pentru promovare", "recunoaşterea elitelor".
Fiecare dintre cele opt personalităţi va promova un anumit segment al turismului autohton. Grigore Leşe a devenit ambasador pentru turismul rural, Elisabeta Lipă pentru cel balnear, Ivan Patzaichin pentru ecoturism, Gabriela Szabo pentru turismul activ şi de aventură, Ştefan Popa Popas pentru cel cultural, Ilie Năstase pentru city break-uri, Gheorghe Zamfir pentru circuite istorice, iar Iolanda Balaş Soter va promova turismul montan.
„Am promovat mereu România, iar în ultimii patru ani m-am implicat în promovarea turismului ecologic. Încerc să fac ca Delta să devină cel mai mare centru de ecoturism din lume, vreau ca oricine să ajungă măcar o dată în acest centru de ecoturism. Cred că Delta poate deveni un brand pentru România", a spus Ivan Patzaichin.
Prima ediţie a Galei de decernare a titlului de Ambasador al Turismului Românesc s-a desfăşurat la iniţiativa ministrului delegat pentru IMM-uri, Mediu de afaceri şi Turism, Maria Grapini, şi are ca scop transformarea atuurilor incontestabile pe care le are România în reale avantaje competitive prin acţiuni de promovare ale ţării noastre şi prin valorile sale umane, recunoscute în plan intern şi internaţional.
Gabriela Szabo a declarat cu acest prilej că există un interes foarte mare pentru România. "E o ţară încă nedescoperită, dar de mare interes pentru străini", a spus Gabriela Szabo.
Pragmatic, ca de obicei, Ilie Năstase a spus că sunt necesare multe investiţii în turism, iar pentru asta sunt necesari mulţi bani. „Avem nevoie de un ghid complet cu toate hotelurile şi pensiunile, un ghid făcut profesionist, de cineva din străinătate, care să ne spună obiectiv ce avem de făcut. Cred că schimbarea cea mai importantă ar trebui să fie la nivelul serviciilor şi evaluarea stelelor la hotelurile noastre", a spus Ilie Năstase.