Compania Naţională „Poşta Română” a publicat, luni, 10 iulie 2023, raportul „Performanţă în managementul de stat la Compania Naţională Poşta Română SA, iunie 2021 - iunie 2023”, care punctează cele mai importante realizări.
Câteva exemple: creşterea cifrei de afaceri cu 7,5%, dotarea poştaşilor din toată ţara cu 9.000 de terminale mobile, deschiderea primei subsidiare externe a Companiei, înfiinţarea primei fundaţii a unei companii de stat din România, dar şi multe altele. „Performanţa în managementul de stat este posibilă, şi Poşta Română este dovada că se poate. Când am venit în Poştă, am găsit multă birocraţie şi un mix de reţele cu interese nelegitime. Acum, după doi ani, Compania se află în plin proces de modernizare şi de digitalizare, reuşind să îşi crească reputaţia. Poşta Română este pe drumul de a deveni o poveste de succes, o companie care lasă în urmă teama de a ajunge cu mâna întinsă la bugetul de stat”, a declarat Valentin Ştefan (foto ↑), directorul general al Companiei Naţionale „Poşta Română”.
Punctăm, mai jos ↓, câteva dintre realizările Companiei detaliate în Raport:
• Investiţii în infrastructura IT:
- Achiziţia a 9.000 de PDA-uri şi telefoane CAT şi a 9.000 de imprimante mobile pentru poştaşii din toată ţara, respectiv cea mai mare investiţie IT din ultimii 20 de ani;
- Retehnologizarea Fabricii de Timbre cu echipament de ultimă generaţie;
- Informatizarea a peste 700 de oficii poştale;
- Implementarea noii tehnologii RPA (robotizarea proceselor manuale), dezvoltată şi folosită de gigantul UiPath;
- Achiziţia a peste 5.200 de laptopuri şi calculatoare, 250 de imprimante, 2.700 de scannere, routere, servere, 300 de maşini de numărat bani.
• Creşterea veniturilor totale cu 5.5% în 2022, comparativ cu 2021:
- Inclusiv recuperarea unor venituri datorate Companiei, nerecuperate până în anul 2021 sau recâştigarea unor contracte istorice;
- Participarea în proiectul „Cardul de energie” oferit de MIPE, unul dintre cele mai mari şi mai importante contracte din istoria Poştei Române, cu beneficiari direcţi şi indirecţi, aproape 20% din populaţia României;
- Încheierea unui contract de „cash collection”, care aduce economii semnificative Companiei.
• Investiţii în patrimoniu:
- 23% din spaţiile aflate în gestiunea Companiei au beneficiat de investiţii în modernizări şi reparaţii;
- În doi ani au fost intabulate 137 de unităţi, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada 2011-2019.
• Reorganizarea administraţiei centrale pe modelul unităţilor de afaceri:
- Înlocuirea organigramei vechi, similare uneia din 1980, cu o organigramă nouă şi modernă, redimensionarea aparatului central şi transformarea lui, din structură de control, în structură de suport, debirocratizarea acestuia.
• Mai multe beneficii pentru angajaţi:
- Creşterea veniturilor din sporuri şi bonificaţii pe salariat în medie cu 39%, creşterea veniturilor salariaţilor cu aproximativ 900 de lei, achiziţionarea uniformelor noi pentru prima dată în 15 ani.
• Creşterea standardului de performanţă Z+1 de la 62% până la 94% pentru unele servicii ale Poştei de curierat.
• Conectarea Companiei la reţeaua internaţională:
- Înfiinţarea primei subsidiare externe a Companiei, inaugurată la Chişinău, precum şi reducerea cu 25% a tarifelor poştale pentru clienţii de pe ambele maluri ale Prutului.
• Responsabilitate socială:
- Înfiinţarea Fundaţiei Poşta Română, prima fundaţie a unei companii de stat din România;
- Adaptarea primului oficiu poştal pentru nevăzători;
- Lansarea primului NFT al unei entităţi de stat româneşti etc.
• Sprijinirea antreprenorilor români:
- Ajutor pentru IMM-uri, precum şi stimularea exportului, în premieră, prin aducerea eBay în România, unul dintre giganţii e-commerce globali, informează Compania Naţională „Poşta Română”.