România a consemnat a treia mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de 26,2%, în primele zece luni din acest an, pe o piaţă europeană în urcare, în timp ce Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 28,7%, la 304.405 unităţi.
În România, vânzările de autoturisme noi au crescut la 58.908 unităţi în intervalul ianuarie-octombrie, de la 46.667 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri mai mari decât cea înregistrată de piaţa auto românească au avut Portugalia (34,7%), la 119.186 unităţi şi Irlanda (29,6%), la 95.211 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au urcat cu 6,1% în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 10.645.907 unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa. Astfel, piaţa auto a avansat în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,5%, în Italia cu 4,2%, în Germania cu 3%, iar în Franţa cu 1,4%.
De asemenea, vânzările Dacia au urcat cel mai mult dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, la 304.405 unităţi în primele zece luni, faţă de 236.496 unităţi în aceeaşi perioadă din 2013. Avansul Dacia a fost depăşit doar de Jeep, în urcare cu 51,2%, la 27.257 maşini, şi Mitsubishi, cu o creştere de 42,4%, la 77.123 maşini.
Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat o urcare a vânzărilor de 15,3% în perioada ianuarie-octombrie, la 1.028.451 maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa.
Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,9%, la 2.691.957 maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 4,4%, la 1.159.936 unităţi.
Piaţa auto din UE a crescut pentru a paisprezecea lună consecutiv, înregistrând un avans de 6,5% în luna octombrie faţă de aceeaşi lună din 2013.