22 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
O gospodărie din România cheltuie, în medie, aproape 11 euro/lună pe materiale educaţionale
O gospodărie din România cheltuie, în medie, aproape 11 euro/lună pe materiale educaţionale

Peste o treime dintre români plătesc pentru conţinut educaţional, valoarea medie pe care o gospodărie o cheltuie pe acest segment fiind de aproape 11 euro pe lună, reiese din cea de-a doua ediţie a studiului Techonomic Index 2015.

În ceea ce priveşte vizionarea online a diverselor materiale, studiul citat relevă faptul că 36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme şi emisiuni TV, în ultima lună, comparativ cu 24% dintre gospodăriile din Europa. Majoritatea românilor (87%) foloseşte telefonul mobil sau tableta pentru a-şi accesa conturile de social media, faţă de 75% dintre europeni.

Potrivit cercetării, în ultimele 12 luni, s-a înregistrat o creştere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar şi a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente şi tablete. Astfel, mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conţinut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, faţă de 54% dintre europeni.

Pe de altă parte, românii petrec mai mult timp în faţa televizorului, respectiv 3 ore şi 38 de minute, pe când europenii petrec 3 ore şi 7 minute. În cazul timpului petrecut în faţa laptopului, acesta se situează la 3 ore şi 28 minute. De asemenea, 69% dintre români descarcă regulat conţinut video, precum emisiuni TV, filme sau la clipuri. Unul din trei oameni (35%) foloseşte telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă.

La capitolul conţinut educaţional, studiul întocmit de Samsung Electronics relevă faptul că aproape jumătate dintre respondenţi (49%) accesează astfel de materiale cel puţin o dată pe săptămână, faţă de 47% câţi utilizează aplicaţii de gaming şi divertisment. Totodată, 34% dintre gospodării au plătit, în ultima lună, accesul la conţinut educaţional, comparativ cu 28% câte au plătit pentru jocuri sau aplicaţii de divertisment

'Gospodăriile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educaţionale (10,58 euro) decât pe jocuri pe telefon (8,48 euro) şi materiale de divertisment, precum cărţi (9,71 euro), filme (7,81 euro) şi muzică (7,14 euro). De asemenea, într-o zi obişnuită, 27% dintre românii care încă studiază îşi petrec cel puţin o oră consumând conţinut educaţional', se notează în studiu.

Samsung Electronics a creat Techonomic Index pentru a urmări modul în care oamenii privesc şi folosesc tehnologia. Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab şi realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulţi cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveţia, România şi Marea Britanie (1.000 în fiecare ţară). Datele au fost ponderate pentru fiecare ţară — vârsta, naţionalitatea şi sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie — 18 mai 2015.

În plus, datele comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI — 5.000 de adulţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani în Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia şi Spania realizat online, în perioada 14-28 aprilie 2014.


Articole înrudite