26 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Ecaterina Andronescu: Am dus curriculumul la un număr prea mare de ore
Ecaterina Andronescu: Am dus curriculumul la un număr prea mare de ore

Preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat, Ecaterina Andronescu, consideră că programa şcolară este prea aglomerată, mai ales la clasele mici, când copiii au o limită în ceea ce priveşte oboseala.
"Mă uit la programa de la clasa a V-a — sunt 30 de ore pe săptămână. Am dus curriculumul la un număr prea mare de ore. Trebuie să înţelegem că vârsta copilului are o limită în ceea ce priveşte rezistenţa lui la oboseala pe care i-o asigură orele şi atunci poate că prin programe încercăm să mai ameliorăm acest aspect şi poate, de ce nu, să ne întoarcem un pic şi să încercăm să abordăm curriculumul din perspectiva numărului de ore", a declarat Ecaterina Andronescu, marţi, la Palatul Parlamentului, cu ocazia lansării proiectului "Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi" (CRED).
În opinia sa, pe lângă competenţele pe care trebuie să le dezvolte copiii, un element foarte important îl reprezintă creativitatea.
"Am văzut în acest program că se centrează conţinuturile pe formarea de competenţe-cheie. Mă uit şi citesc şi eu ce se întâmplă astăzi în sistemele de educaţie din lume şi am văzut că se adaugă, pe lângă competenţe, creativitatea. Noi nu avem cum să nu introducem în curriculum aspecte care să dezvolte creativitatea elevilor. Un om fără creativitate nu are nicio şansă să se ridice de la orizontală, din punctul meu de vedere, şi fără îndoială că lucrul acesta trebuie să îl avem în vedere şi să îl introducem cumva în disciplinele pe care le avem în curriculum. În acelaşi timp, formarea de aptitudini şi formarea de atitudini, şi ele reprezintă elemente, poate nu la fel de importante precum competenţele, dar nu avem cum să nu le luăm în considerare atunci când stabilim conţinuturile din curriculum", a explicat preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat.
Ecaterina Andronescu a vorbit şi despre polarizarea din sistemul românesc de educaţie şi a propus realizarea unei programe diferenţiate între licee, pentru a reduce această polarizare.
"Nu putem să nu constatăm că sistemul nostru este din ce în ce mai polarizat, că sunt şcoli cu performanţe excepţionale şi şcoli destul de departe de primele. De aceea, (...) întreb dacă noi mai suntem în situaţia să avem un curriculum comun pentru toate şcolile din România. Mă întreb dacă într-unul din marile şi excepţionalele licee pe care le avem putem să avem acelaşi program ca şi într-un liceu unde de cinci ani nu ia nimeni examenul de Bacalaureat? Sau să folosim acest proiect şi să ne gândim la un curriculum diferenţiat, care să impună un minimum de conţinut pentru orice şcoală, şi de acolo în sus să dăm celor care pot mai mult să asimileze mai mult, să creştem elitele şi prin sistemul de învăţământ. Pentru că eu cred că uniformizarea nu ne ajută. Ne împiedică să reducem polarizarea de care vorbeam", a declarat Andronescu.
Ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica, şi ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Pop, au semnat, recent, contractul de finanţare pentru proiectul strategic "Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi" (CRED), în cadrul conferinţei de lansare a proiectului care a avut loc la Palatul Parlamentului.
Pentru a asigura acoperire naţională, CRED beneficiază de un parteneriat activ la nivel local cu trei inspectorate şcolare judeţene (Bihor, Iaşi şi Bucureşti) şi opt Case ale Corpului Didactic (Botoşani, Braşov, Bucureşti, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman şi Timiş).
Proiectul se va derula în perioada 2017 — 2021 şi are un buget de până la 42 milioane de euro.


Articole înrudite