16 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
COTAR: Mai multe autorizaţii de „transport alternativ” decât de taxi
COTAR: Mai multe autorizaţii de „transport alternativ” decât de taxi

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) atrage atenţia asupra nerespectării legislaţiei în vigoare, la nivelul autorităţilor locale, prin diminuarea numărului de autorizaţii pentru taximetrie şi creşterea numărului de transportatori de persoane în regim „ride sharing”. Autorităţile statului român nu ţin cont de consecinţele grave ale acestui comportament îndreptat împotriva firmelor româneşti care aduc bani la bugetul de stat, spun reprezentanții COTAR.

„Ne plângem că nu sunt bani, dar lăsăm zeci de mii de maşini neimpozitate în transportul alternativ, în timp ce firmelor plătitoare de taxe şi impozite li se blochează conturile dacă uită să plătească un leu. Noi nu putem să închidem şi să redeschidem firmele, pentru a nu plăti taxe şi impozite, cum fac cei din transportul alternativ, pentru că nouă ni s-ar retrage licenţa dacă am proceda la fel ca ei. Noi nu putem practica tariful dinamic şi nici nu beneficiem de impozitarea făcută diferenţiat. Vedem că autorităţile statului român încurajează aceste practici şi susţin aceste firme, în defavoarea noastră, a celor care suntem plătitori de taxe şi impozite”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Se încurajează, de asemenea, dezvoltarea aplicaţiilor care au intrat şi peste domeniul dispeceratelor, deşi acestea sunt reglementate, la fel ca şi taximetria. Deja sunt aplicaţii care s-au autorizat pentru o activitate, dar dau şi comenzi de taxi. Organele de control nu au făcut nimic pentru a opri aceste practici. În continuare vedem că singurele firme care sunt controlate sunt cele care plătesc taxe şi impozite conform legii, nu şi cele care au găsit modalităţi de a ocoli Fiscul, mai precizează sindicaliştii de la COTAR, care cer autorităţilor statului să rezolve această situaţie de discriminare din care companiile de transport în regim de taxi, dar şi statul român au de pierdut, în egală măsură.


Articole înrudite