Black Friday: România fură startul

 
Vineri, 22 Noiembrie 2013 02:00
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Isteria Black Friday, evenimentul de import pentru care cuvântul de ordine este „la preţ redus”, cuprinde România în acest sfârşit de săptămână. România „fură” astfel startul şi programează „Vinerea Neagră” cu o săptămână mai devreme decât cei care au pus bazele acestei sărbători, americanii. Aviditatea românilor după promoţii şi modul în care aceştia preferă să se relaxeze, în cea mai mare parte a timpului liber, în ambianţa galeriilor comerciale, aduc, an de an, profituri considerabile retailerilor. Pe locuri, fiţi gata... Îmbulzeală la oferte!
Emoţie la linia de start... Tensiunea creşte odată cu apariţia „arbitrului” (omu de la pază), care apasă pe butonul magic pentru a deschide poarta către „Raiul” cumpărăturilor. Odată butonul apăsat, zgomotul crătiţilor, polonicelor şi al caloriferelor electrice pune stăpânire pe ambianţă...
Şi în acest an, în competiţia acerbă pentru cele mai consistente vânzări, se aliniază peste 80 de companii, majoritatea din domeniul comerţului cu electronice, electrocasnice şi electrice. Ca orice eveniment importat cu succes de către români (după Halloween sau Valentines Day), şi în cazul Black Friday aria de cuprindere a ofertelor depăşeşte imaginaţia americanilor, inventatorii de drept ai sărbătorii.
Nu mică trebuie să ne fie mirarea când vedem promoţii la rotopercutante, bormaşini, maşini de tuns iarba, polizoare, trafalete, instalaţii de Crăciun, perdele de lumini sau... ţurţuri luminoşi.
Buzunarele românilor se transformă într-o punguţă fără bani atunci când vine vorba de promoţii, ştiută fiind plăcerea „omenească” de a burduşi casa, cămara, garajul, boxa de la bloc, baraca sau balconul cu tot soiul de pistoale de zugrăvit, cauciucuri de iarnă, roboţi de bucătărie, prăjitoare de pâine, aparate de sendvişuri sau de copt pâine.

Nu contează ce şi cât cumpăr atât timp cât e aproape gratis

Pe principiul „Nu contează ce cumpăr, important e că e aproape gratis”, românul rămâne fan al shoppingului, iar problemele apar întotdeauna atunci când are de plătit întreţinerea la bloc sau factura la lumină...
Revenind la „Vinerea Neagră” şi având ca punct de plecare cel mai nou studiu de piaţă referitor la această campanie de promoţii, se poate spune că România începe, încetul cu încetul, să prindă gustul ofertelor de week-end. Peste 4 milioane de persoane au admis că sunt dispuse să cheltuiască o anumită sumă de bani pentru a achiziţiona cel puţin un produs de „Black Friday”, în timp ce 7,4 milioane au, deja, cunoştinţe de bază despre evenimentul „Made in USA”.

Promoţiile sunt promoţii?

Pentru cei care nu se înghesuie la promoţii se naşte, însă, întrebarea: ziua cea mare din an este cu adevărat profitabilă pentru cumpărător? Televizorul LED atât de dorit de multă vreme are, într-adevăr, un preţ avantajos în „Vinerea Neagră”?
Pentru exerciţiu, raportul calitate-preţ într-o „ofertă-bombă” poate fi foarte uşor contorizat urmărind evoluţia unui anumit produs la raft în decursul săptămânii premergătoare campaniei promoţionale. În anumite cazuri, poţi avea chiar surpriza neplăcută să constaţi că investiţia nu a fost chiar atât de profitabilă de „Black Friday” şi că televizorul mult dorit îl puteai achiziţiona la un preţ similar şi în alte perioade ale anului. Cum la fel de adevărat este şi faptul că produsele ce apar cu tarife foarte mici dispar instantaneu sau nu intră în propria colecţie din motive tehnice.
Pe de altă parte, „Vinerea Neagră” este campania promoţională în care serverele retailerilor asudă de efort şi clachează, la un moment dat, din cauza efortului la care sunt supuse. Blocajele din sistem reprezintă o etapă inevitabilă în acest tip de campanie organizată în România. Este momentul frustrărilor, în care buchetul format din 29 de cale negre aflat la ofertă nu mai poate fi antamat, iar fierul de călcat sau aspiratorul rămân doar amintiri până la următoarea ocazie.
Una peste alta, „Black Friday” reprezintă un nou prilej pentru socializare pe galeriile comerciale şi, nu în ultimul rând, pentru o completare în trend în garderobă, pantofare, în glastrele cu flori, dressinguri, biblioteci şi toate celelalte zone de depozitat...

De unde vine Black Friday

În lume, ultima zi de vineri din luna noiembrie — Black Friday — dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preţ fiind în Statele Unite ale Americii, unde prima vineri de după Ziua Recunoştinţei marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu