Aproape 5 din 10 angajaţi români, respectiv 48%, preferă programul de lucru flexibil, iar 43% îşi doresc mai multe zile de vacanţă, conform unui sondaj realizat de un furnizor global de spaţii flexibile.
Cel mai recent raport privind bunăstarea angajaţilor la nivel global arată că surprinzător de mulţi angajaţi, respectiv 9 din 10, consideră facilităţile şi ofertele legate de bunăstare ca fiind critice atunci când aleg un loc de muncă, iar 82% se aşteaptă să primească sprijin din partea angajatorilor pentru a-şi menţine echilibrul între viaţa profesională şi cea personală.
În timp ce trendul "quiet quitting" pare să încetinească şi din ce în ce mai multe companii îşi readuc angajaţii la birou, sondajul sugerează că atitudinile faţă de locul de muncă şi echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală continuă să evolueze - majoritatea angajaţilor acordă mai multă importanţă sănătăţii mentale şi fizice şi bunăstării generale. Bunăstarea angajaţilor a devenit un element critic pentru a stimula productivitatea şi a menţine retenţia, aspecte pe care companiile trebuie să le ia în considerare pentru a rămâne competitive.
Raportul explorează, de asemenea, cele mai semnificative moduri prin care angajaţii consideră că angajatorii ar trebui să le susţină bunăstarea generală. 43% dintre participanţi au afirmat că beneficiul cu cel mai mare impact asupra bunăstării este programul de lucru flexibil. Alte beneficii menţionate includ flexibilitatea spaţiului de lucru (21%), mese sănătoase gratuite (24%), mai multe zile de concediu (33%), îmbunătăţirea asigurării de sănătate (16%) şi alte facilităţi, cum ar fi sălile de sport la locul de muncă.
La nivel local, studiul arată că 48% dintre români preferă programul de lucru flexibil, 43% îşi doresc mai multe zile de vacanţă, 29% vor mese sănătoase gratuite, iar 25% vor îmbunătăţirea asigurării de sănătate.
Atunci când au fost întrebaţi despre efectele negative ale locurilor de muncă în care bunăstarea nu era o prioritate, 25% dintre respondenţi au spus că astfel de medii afectează negativ dorinţa lor de a rămâne în companie - jumătate dintre aceştia (50%) au considerat că motivaţia angajaţilor ar fi cea mai afectată, urmată de productivitate (48%) şi creativitate (28%).
În România, 56% dintre respondenţi spun că scăderea productivităţii este principalul efect negativ al locurilor de muncă în care bunăstarea nu era o prioritate, 51% spun că motivaţia e cea mai afectată, iar 24% sunt de părere că cel mai mult ar avea de suferit creativitatea.
Sondajul a avut ca scop evidenţierea părerilor actuale ale forţei de muncă globale faţă de ofertele de bunăstare ale angajatorilor, importanţa unui angajator orientat către bunăstarea angajaţilor ca variabilă în alegerea unui nou loc de muncă sau în decizia de a rămâne la locul de muncă actual, precum şi modalităţile concrete prin care angajatorii ar putea susţine bunăstarea angajaţilor.
"Pentru că atât companiile mari, cât şi cele mici îşi îndeamnă treptat angajaţii să revină la birou, acum este momentul pentru angajatori să reconsidere viitorul muncii, care să includă opţiuni flexibile de lucru în ceea ce priveşte programul şi locaţia, şi să pună mai mult accent pe beneficiile care îmbunătăţesc bunăstarea angajaţilor. Acest ultim sondaj sugerează că angajaţii adoptă o abordare mai holistică faţă de locul lor de muncă - cu mai multe aşteptări pentru modele de lucru hibride, facilităţi care susţin echilibrul între viaţa profesională şi cea personală sau îmbunătăţirea asigurărilor de sănătate. Companiile care cred în revenirea la birou şi doresc să-şi păstreze cei mai buni angajaţi trebuie să fie orientate spre viitor şi să recunoască că facilităţile de wellness integrate nu sunt un lux, ci o necesitate strategică pentru a promova bunăstarea, a spori retenţia şi a stimula succesul organizaţional.", a declarat Dan Zakai, CEO şi co-fondator al Mindspace.
Mindspace a realizat sondajul pe baza interviurilor cu 2.000 de angajaţi din SUA, Marea Britanie, Germania, Olanda, Polonia, România şi Israel.
Mindspace este un furnizor global de spaţii flexibile de tip boutique. Baza de clienţi a Mindspace include companii de top, întreprinderi şi IMM-uri în peste 45 de locaţii, 20 de oraşe şi 7 ţări din Europa şi SUA, notează Agerpres.