20 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Aproape 2 milioane de sticle de bere CIUC retrase de pe piaţă
Aproape 2 milioane de sticle de bere CIUC retrase de pe piaţă

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au decis retragerea de pe piaţă a peste 1,85 de milioane de sticle de bere Ciuc cu capace ruginite sau cu gâtul sticlelor cu rugină, în urma unor controale desfăşurate în prima jumătate a lunii august, iar producătorul a fost amendat cu 65.000 de lei.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, în prima jumătate a lunii august, o amplă acţiune de control, în urma sesizărilor primite, referitoare la existenţa la comercializare a unor loturi de bere Ciuc cu capace ruginite sau cu gâtul sticlelor cu rugină, produse de operatorul economic SC Heineken România SA. Au fost verificate cele 4 fabrici deţinute în România de producător, la Miercurea Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu Mureş, precum şi distribuitorii acestuia. Cele 4 loturi identificate au fost loturile 152, 156, 173 şi 177, însumând 1.854.180 sticle distribuite", precizează ANPC într-un comunicat.
Potrivit sursei citate, sticlele de bere cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora, identificate de echipele de control, au fost retrase de la comercializare.
În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni operatorului economic: amenda contravenţională în valoare de 65.000 lei şi măsura retragerii de pe piaţă a produselor cu abateri (cele 4 loturi), precum şi dovada retragerii (a cantităţii retrase) şi a distrugerii acesteia.
Până la data de 16 august 2024, au fost returnate de pe piaţă, către producător, 323.795 sticle cu rugină pe capac sau pe gâtul acestora.
ANPC avertizează consumatorii ca, în cazul în care constată, la o sticlă de bere achiziţionată, urme de rugină pe capacul sau gâtul sticlei, indiferent de marcă, să se adreseze comerciantului pentru a-i fi înlocuit produsul sau pentru a i se rambursa contravaloarea acestuia. În cazul în care comerciantul refuză acest demers, consumatorul poate depune o reclamaţie la ANPC.


Articole înrudite