TikTok a publicat cel mai recent Raport pentru Aplicarea Regulilor Comunităţii, respectiv pentru Q2 2022, prin care prezintă îmbunătăţirile şi demersurile realizate pentru combatarea dezinformării pe platformă.
TikTok îndeamnă comunitatea de peste 1 miliard de utilizatori să îşi exprime creativitatea, cunoştinţele şi pasiunile pe platformă. În acelaşi timp, elimină conţinutul care încalcă politicile platformei pentru a face din TikTok un spaţiu primitor şi sigur pentru toată lumea. De asemenea, pentru mai multă transparenţă, compania lansează aceste rapoarte trimestriale care oferă informaţii despre volumul şi natura conţinutului şters de pe platformă.
Promovarea unei experienţe sigure şi autentice pe TikTok
Politicile TikTok îşi propun să promoveze o experienţă autentică şi sigură pe platformă. De asemenea, politicile ce ţin de dezinformare interzic conţinutul care poate induce în eroare comunitatea în ceea ce priveşte procesele civice, sănătatea publică sau siguranţa utilizatorilor. Spre exemplu, TikTok nu permite publicarea clipurilor care conţin informaţii medicale eronate despre vaccinuri sau COVID-19 ori informaţii privind procesul de votare. Aceste politici pot fi aplicate unei game variate de conţinut care se află în continuă schimbare şi care se bazează de cele mai multe ori pe situaţia actuală la nivel global.
Pe lângă eliminarea conţinutului fals şi care dăunează comunităţii, TikTok elimină şi conturile care încearcă să inducă în eroare oamenii sau să folosească platforma pentru a înşela opinia publică. Întrucât utilizatorii rău-intenţionaţi găsesc constant noi tactici de răspândire a conţinutului fals, TikTok caută permanent să îşi consolideze politicile pe măsură ce detectează noi tipuri de conţinut şi comportamente.
Aplicarea politicilor TikTok
TikTok foloseşte un mix format din mii de specialişti în siguranţă şi tehnologie pentru a pune în aplicare Regulile Comunităţii. De asemenea, pentru a fi mai eficient la scară largă, compania continuă să investească în sisteme de raportare şi moderare bazate pe tehnologie. TikTok se bazează pe moderarea automată atunci când sistemele identifică în mod clar conţinutul care încalcă politicile TikTok şi îl elimină rapid de pe platformă.
Cu toate acestea, comparativ cu alt tip de conţinut problematic, dezinformarea necesită verificarea contextului şi a faptelor pentru aplicarea consecventă şi precisă a politicilor platformei. De aceea, pe lângă folosirea modelelor de machine learning pentru detectarea conţinutului potenţial fals, echipele de moderare ale TikTok evaluează, confirmă şi elimină conţinutul care încalcă politicile privind dezinformarea. În plus, TikTok oferă acces partenerilor de fact-checking care evaluează acurateţea conţinutului.
TikTok colaborează cu o serie de parteneri de fact-checking din întreaga lume care verifică conţinutul postat pe platformă în peste 30 limbi. Toţi partenerii sunt acreditaţi de International Fact-Checking Network în calitate de semnatari verificaţi ai Codului de Principii al IFCN. În plus, pentru şi mai multă prudenţă, atunci când conţinutul este verificat sau nu poate fi fundamentat prin verificare, acesta devine neeligibil pentru a fi recomandat în feed-ul For You, iar dacă partenerii de fact-checking confirmă că un conţinut este fals, TikTok poate elimina conţinutul de pe platformă sau îl poate considera neeligibil pentru a fi recomandat în feed-ul For You.
Pentru a îmbunătăţi detectarea şi eliminarea conţinutul fals, TikTok a implementat o serie de investiţii-cheie anul acesta, precum:
- Continuarea investiţiilor în modelele de machine learning şi creşterea capacităţii de iterare rapidă a acestora având în vedere schimbarea rapidă a naturii dezinformării.
- Îmbunătăţirea detectării conţinutului audio şi a imaginilor înşelătoare cunoscute pentru a reduce conţinutul manipulator.
- Introducerea unei baze de date ce conţine solicitările de verificare anterioare cu scopul de a-i ajuta pe cei care moderează conţinutul fals să ia decizii rapide şi corecte.
- Lansarea unui program proactiv de detectare alături de partenerii de fast-checking care raportează conţinutul nou şi cu potenţial de a escalada identificat pe internet. Cu ajutorul acesteia, TikTok verifică dacă acest tip de conţinut se regăseşte pe platformă şi îl elimină dacă încalcă politicile TikTok. Încă de la lansarea programului din trimestrul anterior, TikTok a identificat 33 noi solicitări de dezinformare, rezultând în eliminarea a 58.000 de videouri de pe platformă.
În timp ce clipurile care au încălcat politicile de integritate şi autenticitate TikTok reprezintă mai puţin de 1% din totalul clipurilor eliminate, investiţiile continue au adus beneficii la aplicarea proactivă a acestor politici.
Colaborarea cu parteneri-cheie
Pe lângă îmbunătăţirea politicilor şi dezvoltarea cunoştinţelor privind trendurile şi problemele, colaborările cu experţi în domeniu ajută şi la promovarea vocilor autorizate în aplicaţie.
De exemplu, TikTok a creat un hub de cunoştinţe digitale în aplicaţie cu conţinut realizat de specialişti în domeniu, menit celor care îşi doresc să îşi dezvolte abilităţile privind evaluarea conţinutul vizualizat pe platformă.
De asemenea, pentru a oferi acces informaţiilor autorizate privind votarea şi alegerile locale şi pentru a promova integritatea electorală, TikTok a creat Centre Electorale în aplicaţie, unde utilizatorii pot accesa informaţii oferite de experţi.
Nu în ultimul rând, pentru a susţine sănătatea publică, aceştia pot accesa informaţii oficiale privind COVID-19 şi variola maimuţei oferite de Organizaţia Mondială a Sănătăţii accesând hashtag-urile de interes public şi etichetele de la videourile relevante.
Mai multe informaţii privind demersurile TikTok pentru a menţine siguranţa pe platformă sunt disponibile pe Transparency Center.