Fisker, companie americană purtând identitatea antreprenorului cu acelaşi nume, şi-a declarat falimentul solicitând lichidarea datoriilor într-un mod ce ar stârni interesul oricărui samsar de maşini.
Totul ar fi pornit de la recenzia publicată de un celebru YouTuber, Marques Brownlee, care a testat şi descalificat cu lux de explicaţii Fisker Ocean, produsul pe care se baza viitorul unei întregi companii.
Dacă decizia este aprobată de o instanţă judecătorească, Fisker va putea să scape de 3.321 de vehicule electrice gata de vândut, pentru a fi preluate de o companie de leasing din statul amedican New York pentru 46,25 milioane de dolari. Traducând prin matematică simplă, rezultă că fiecare EV cu dotări Premium va fi vândut cu un preţ mediu de 14.000 de dolari per vehicul, unei companii care le va folosi pentru servicii de taxi.
Raportat la preţul de pornire de aproximativ 70.000 de dolari pretins clienţilor retail, diferenţa nu este doar abruptă, ci şi un veritabil exerciţiu de subminare a pieţei EV, tradiţional scumpă, chiar în timp ce producătorii EV din China încearcă să-şi facă intrarea cu preţuri de nerefuzat.
Compania de leasing – despre care Wall Street Journal a raportat pentru prima dată că este o companie numită American Lease – oferă în principal vehiculele pentru servicii de ride-sharing, exploatând legislaţia americană care solicită ca flotele trebuie să aibă emisii zero până în 2030.
În cele din urmă, American Lease ar putea ajunge să deţină 3321 de maşini Fisker Ocean EV, epuizând din start oferta ce ar ajunge altfel la clienţi retail, plătind doar 16.500 dolari per maşină. Preţul mediu de 14.000 dolari este atins punând la socoteală maşinile cu urme de daune, evaluate din oficiu la un preţ de 2.500 dolari per unitate.
Avocaţii implicaţi în procesul de faliment şi dizolvare a companiei susţin că ”nu au putut găsi surse vitale de finanţare a afacerii”, ajungând inevitabil la lichidare forţată, după reguli pre-stabilite, relatează IT Elite.