05 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Românii vin pe TikTok pentru cultură (STUDIU)
Românii vin pe TikTok pentru cultură (STUDIU)

TikTok este un loc unic unde peste 150 de milioane de europeni se reunesc pentru a descoperi conţinut, a se exprima, a se inspira şi a învăţa unii de la alţii. Indiferent dacă sunt interesaţi de arhitectură, muzică, sport sau literatură, utilizatorii apelează la TikTok pentru a descoperi cultura şi pentru a se exprima creativ.
Un studiu recent realizat de Ipsos, o companie globală de cercetare de piaţă, arată că 87% dintre utilizatorii români ai TikTok au învăţat ceva nou pe platformă, în timp ce 66% au creat ceva inspirat de ceea ce au văzut pe platformă (comparativ cu 62% media europeană). Acestea se numără printre concluziile prezentate în Unlocking Culture in Europe, un raport realizat de Ipsos pentru 8 ţări europene, printre care şi România, care analizează modul în care TikTok permite utilizatorilor europeni (inclusiv români) accesul şi participarea la diferite forme culturale şi crearea unor noi comunităţi.

Promovarea exprimării creative

TikTok îi sprijină pe creatori să îşi dezvolte carierele creative, în timp ce îi ajută să se conecteze cu comunităţile din întreaga Europă şi la nivel global. 75% dintre utilizatorii TikTok din România (69% dintre utilizatorii TikTok din Europa) au declarat că platforma îi ajută să se exprime liber şi să-şi împărtăşească pasiunea pentru diverse forme de cultură, de la muzică şi pictură până la noi preparate culinare locale sau modă.
Datorită gamei largi de instrumente şi resurse ale platformei, precum şi mulţumită culturii sale incluzive şi participative, TikTok încurajează creativitatea şi exprimarea şi contribuie la creşterea diversităţii expresiei culturale în Europa.

Descoperirea culturii

TikTok este, de asemenea, o platformă care ajută utilizatorii să descopere conţinut cultural. Un procent relevant (70%) de utilizatori români (59% media UE) a declarat că TikTok oferă acces la experienţe pe care altfel nu le-ar putea avea în lumea reală. TikTok le permite artiştilor să găsească noi audienţe şi utilizatori pentru a descoperi diferite expresii culturale, în special forme culturale mai tradiţionale. Prezenţa pe TikTok a permis muzeelor, precum Uffizi Gallery (IT), National Del Prado Museum (ES), Rijksmuseum (NL), dar şi celor mai mari festivaluri culturale din România, precum TIFF şi FITS, să rămână conectate cu publicul şi să atragă noi audienţe, folosind instrumentele TikTok pentru a găsi modalităţi noi şi inovatoare de a-şi prezenta activităţile.
În plus, pentru a marca Ziua Naţională a Lecturii în România, TikTok a lansat hashtag-ul oficial #ZiuaLecturii, unde românii sunt încurajaţi să împărtăşească cum i-a influenţat cititul, inspirând şi mai multe persoane să descopere pasiunea pentru citit. Pentru a încuraja alţi oameni să se alăture iniţiativei şi pentru a-i inspira să se bucure de literatură, TikTok a lucrat cu o serie de creatori îndrăgiţi din România, inclusiv creatori care şi-au construit o comunitate pe platformă datorită conţinutului dedicat cărţilor, printre care se numără @booksstopia, @4fara15, @maracalli, @z.catalinionut, @amyclaire_97, @vladvaida, @dunaevalec, @adinamarina1, @andreeasuciu111, @anisoreac, @magdyz şi @deni.elenaa, care au primit provocarea de a vorbi despre o carte care a avut un impact important în viaţa lor.

TikTok, parteneriat cu Romanian Creative Week

În toate colţurile lumii, TikTok simte pulsul fiecărei faţete a culturii - de la divertisment şi mâncare, la modă şi muzică, iar creatorii de pe platformă sunt cei care pun totul în mişcare. Din dorinţa de a susţine comunităţile locale şi a oferi experienţe autentice, TikTok a anunţat parteneriatul cu Romanian Creative Week, care a avut loc în perioada 19-28 mai la Iaşi, prin care comunitatea TikTok a fost încurajată să intre în universul RCW. Astfel, pasionaţii de modă şi artă de pe platformă au avut oportunitatea să urmărească show-urile de pe catwalk-ul din Iaşi şi să descopere creaţiile designerilor consacraţi şi emergenţi care au luat parte la ediţia de anul acesta a Romanian Fashion Week. Iubitorii de fashion de pe TikTok au fost conduşi de creatori în culisele show-urilor de modă, oferindu-le astfel acces pentru prima dată la conţinut exclusiv din spatele scenei.

Platforma ajută comunitatea să crească

TikTok conectează oamenii şi comunităţile din toată Europa, încurajează empatia şi înţelegerea, transcende graniţele şi modelează cultura. Acest lucru este vizibil prin faptul că unul din doi utilizatori români consideră că TikTok aduce oamenii mai aproape, în timp ce 63% consideră că platforma îi ajută să înţeleagă mai bine ce fac alţii şi cum trăiesc.
TikTok se mândreşte cu faptul că platforma îi ajută pe utilizatori să se simtă parte dintr-o comunitate cu valori şi interese comune. TikTok oferă un port sigur pentru exprimarea culturală în Europa şi încearcă să se asigure că utilizatorii europeni sunt în siguranţă atunci când se implică pe platformă. Activitatea platformei include instrumente de gestionare a timpului petrecut în faţa ecranului pentru adolescenţi, precum şi eforturile continue de a modera conţinutul şi de a combate dezinformarea. TikTok va continua să promoveze un mediu sigur şi primitor, pentru a ajuta comunitatea să prospere şi să uimească lumea cu creativitatea sa, potrivit unui comunicat al TikTok.

Metodologie: Raportul, comandat de TikTok companiei globale de cercetare de piaţă Ipsos, se bazează pe rezultatele unui sondaj efectuat pe 8.000 de utilizatori TikTok din opt ţări ale Uniunii Europene: Belgia, Germania, Franţa, Italia, Polonia, România, Spania şi Suedia


Articole înrudite