Deşi, la prima vedere, Instagram nu le permite utilizatorilor să vadă cine le-a vizitat profilul, cu toate acestea există o portiţă ca să poţi afla această informaţie.
Dacă te uiţi pe pagina cuiva şi nu interacţionezi cu una din postările acestuia, el nu va şti că ai fost acolo.
„La fel ca în cazul Facebook, utilizatorii nu pot vedea cine le-a vizualizat profilurile, indiferent de tipul de profil pe care îl deţin: personal, de afaceri sau creator de conţinut”, spune Reggie Azevedo Filho, care lucrează pentru Traject Social, o platformă de management a reţelelor sociale. În schimb, conform unui reprezentant al platformei, conturile de afaceri arată în mod specific numărul persoanelor care au vizitat profilul respectiv în ultimele şapte zile sau câte persoane au văzut postările în feed-ul lor.
Cu toate acestea, există posibilitatea să vezi cine ţi-a vizualizat postările de tip story (poveste).
Pentru persoanele care distribuie mai multe poveşti, decât postări propriu zise, veştile sunt ceva mai bune. Utilizatorii care vizualizează poveştile apar într-o „listă de spectatori”, timp de 24 de ore după ce postarea este distribuită.
„Acest lucru vă oferă informaţii despre membrii publicului specific care v-au vizionat fotografia, videoclipul sau postarea distribuită, pentru aceeaşi perioadă de timp în care povestea este activă”, spune Azevedo.
După 24 de ore, lista dispare, dar poveştile pot fi salvate şi, astfel, utilizatorii au, în continuare, acces la lista cu numele spectatorilor.
Este bine de ştiut că nu există aplicaţii care să le permită utilizatorilor să vadă cine le-a vizualizat profilul. Facebook a achiziţionat Instagram în 2012, aşa că există o suprapunere în setările de confidenţialitate. Prin urmare, nicio altă aplicaţie nu-ţi poate spune cine sunt cei care ţi-au vizualizat profilul.