25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Opere de artă efemeră - "The body painting" (FOTO)
Opere de artă efemeră - "The body painting" (FOTO)

Istoria picturii corporale are origini foarte vechi. Primele dovezi datează din anul 60.000 î.Hr., când triburile aborigenilor australieni obişnuiau să-şi picteze corpurile cu culori strălucitoare şi să obţină cicatrici şi urme permanente pe piele, apoi din 30.000 î.Hr., când oamenii primitivi pictau corpul pentru a se pregăti pentru ritualuri pacificatoare. Şi pe vremea egiptenilor sau a sumerienilor, faţa şi corpul erau vopsite cu compuşi pe bază de carbonat de cupru, plumb alb şi roşu vermilion.

Picturii corporale i-au fost atribuite diferite semnificaţii în sensul său cel mai străvechi, de la religios la intimidant, potrivit pentru vânătoarea de vite, iar fiecare culoare avea o semnificaţie aparte: roşu, de exemplu, simboliza curajul, inspirat de sângele vărsat în luptă sau vânătoare, albul era culoarea purităţii, griul fiind culoarea înţelepciunii.

Se spune că varianta modernă a picturii corporale, considerată ca o formă de artă care trebuie creată pentru admiraţie, provine din acţiunea transgresivă a lui Max Factor, care în 1933 a făcut întreg corpul unui model şi a expus-o la Târgul Mondial de la Chicago. Evident a fost un scandal pentru vremea respectivă, iar ambii au fost imediat arestaţi pentru tulburarea liniştii publice, dar nu înainte ca toţi cei prezenţi să cadă în extaz şi să înceapă să vorbească despre această nouă artă nonconformistă, cu origini foarte străvechi.

Dacă astăzi rămâne legată de ritualuri şi obiceiuri din părţile îndepărtate ale planetei, lumea modernă globalizată consideră pictura corporală o formă de artă în continuă evoluţie, legată de perfecţionarea tehnicilor şi produselor cosmetice, care permit cele mai înalte performanţe pe epiderma unui corp în mişcare.

Pictată în totalitate în tonuri argintii, Vittoria Ceretti a comentat despre experienţa ei cu pictura corporală: „A fost a doua oară când am lucrat cu vopsea pentru întregul corp: mi se pare un truc interesant, este un mod diferit de a te putea vedea şi de a interpreta un alt mod un personaj”.

În cele din urmă, arta de a picta pielea poate fi un instrument de abordare pozitivă, pentru a învăţa acceptarea corpului şi caracteristicile sale specifice şi să-l arate cu mândrie, aşa cum face Amara, care foloseşte pictura corporală pentru a colora petele bolii sale, vitiligo, lansând astfel un mesaj colorat de frumuseţe incluzivă. VEZI FOTO, în Galeria de imagini de mai jos! ↓


Articole înrudite