19 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Facebook şi Instagram introduc abonamentele. Este sfârşitul a douăzeci de ani de reţele sociale gratuite
Facebook şi Instagram introduc abonamentele. Este sfârşitul a douăzeci de ani de reţele sociale gratuite

Mark Zuckerberg, fondatorul şi CEO al reţelei de socializare Facebook (Meta), a anunţat introducerea abonamentelor plătite pentru utilizatorii Instagram şi Facebook care doresc să acceseze un nou set de servicii oferite de platformă.
În schimbul ''bifei albastre'', Meta va oferi suport tehnic şi verificarea contului cu un sistem oficial de identitate pentru a evita profilurile false. Acste opţiuni sunt concepute mai ales pentru companii şi pentru cei care, cum este cazul creatorilor de conţinut, lucrează graţie utilizării reţelelor sociale.
Se face astfel trecerea de la un model gartuit pentru toată lumea, unde adevărata forţă a afacerii a fost stabilirea profilului utilizatorilor şi utilizarea datelor pentru a permite companiilor să facă publicitate, la un model diferit, format din servicii şi abonamente.
Anul 2022 a fost un an în care platformele sociale şi-au văzut scăzând cifra de afaceri din cauza veniturilor mai mici de la agenţiile de publicitate. Inflaţia şi incertitudinile situaţiei economice au declanşat o inversare a direcţiei de creştere, aparent de neoprit, din ultimii ani, relatează La Stampa preluat de Rador.
Meta va începe introducerea abonamentelor în Australia şi Noua Zeelandă: 11,22 euro pentru utilizatorii care se abonează la serviciu prin web; 14,22 euro pentru cei care o vor face prin aplicaţie. Un preţ similar cu cel decis de Twitter. Abonamentul, atât pe Instagram, cât şi pe Facebook şi pe Twitter, va fi opţional. La început, îi va afecta în principal pe cei care îşi bazează o parte din afacere pe sponsorizările făcute pe reţelele de socializare sau pe conţinutul publicat online. Însă este clar că asistăm la sfârşitul unei epoci.
Meta Verified şi Twitter Blue reprezintă ceea ce pentru mulţi experţi în reţelele sociale este noul skin al spaţiului public virtual. Un răspuns la creşterea progresivă a numărului de utilizatori faţă de o reducere îngrijorătoare a veniturilor.
Zuckerberg anunţase deja lansarea de noi funcţii care îi pot face pe creatorii de conţinut să devină şi mai ''productivi şi mai creativi''. Pachetul Verified este un prim pas în acest sens. Snapchat şi aplicaţia de mesagerie Telegram au început să facă şi ele primele demersuri în acest proces. Traiectoria este deja trasată. Va fi nevoie însă de ceva timp pentru a înţelege dacă este cea potrivită.


Articole înrudite