De la primul parfum, gurmand-orientalul Angel la cel mai bine vândut, Alien, până la ideea premergătoare a luxului etic al parfumurilor reîncărcabile eco-sustenabile, creaţiile Mugler s-au prezentat ca avangardiste. Pentru Thierry Mugler, parfumurile erau capabile să schimbe lumea. Sau, cel puţin, universul intim al oamenilor, care printr-un parfum evocă amintiri, amintesc de fantezii, trăiesc emoţii.
Parfumurile sale revoluţionare au făcut acest lucru în ultimii ani şi vor continua să o facă pentru generaţiile următoare, flancate de angajamentul stilistului şi fotografului care a încetat din viaţă pe 23 ianuarie 2022, cu sustenabilitate, ceea ce l-a determinat să deschidă calea pentru conceptul de lux etic, crearea de fântâni de parfum, prin care îţi poţi umple sticla goală, pentru a o refolosi la infinit, în loc să o arunci. El a fost cel care a impus acest gest responsabil în parfumerie încă din 1992, cu mult înaintea celorlalţi.
În acelaşi an, ’92, a prezentat Angel, primul său parfum revoluţionar, destinat să pătrundă în firmamentul celor mai iubite parfumuri din toate timpurile şi şi astăzi printre cele mai bine vândute în parfumerie. Nu va fi o coincidenţă că pâna şi flaconul-recipient, este cu adevărat o vedetă.
THIERRY MUGLER ANGEL
Iluminarea lui Olivier Cresp, „nasul” parfumeriei care a creat acest produs acum 30 de ani, a fost povestea amintirilor olfactive ale lui Monsieur Mugler: cele din copilărie, ale ciocolatei consumate cu poftă, care murdăresc mâinile şi faţa pofticioase, aromele care umpleau aerul în casa lui părintească.
Din amintirea acestor senzaţii iese incredibila aventură care îl va scoate pe Angel la lumină, după 494 de experimente olfactive lacome, care vor marca o piatră de hotar importantă. Angel este de fapt primul parfum gurmand oriental creat în istoria parfumeriei tradiţionale: fără flori, ci bergamotă de Calabria, pralină dată de fructe roşii şi etilmatol, o moleculă care aminteşte de caramel, folosită pentru prima dată în Haute Parfumery (o altă premieră!), iar apoi procent mare de paciuli şi vanilie. Un parfum unic, îndrăzneţ, copleşitor, capabil să-şi arate fiecare faţetă şi să se schimbe, rămânând fidel cu sine.
Parfumul este protejat de sticla emblematică în formă de stea, concepută de însuşi Thierry Mugler. Steaua, simbol universal, reprezintă uniunea dintre vis şi realitate şi devine o sculptură care simbolizează inovaţia şi tradiţia şi care adăposteşte preţiosul elixir albastru ceresc.
THIERRY MUGLER ALIEN
Succesul atemporal se repetă câţiva ani mai târziu cu Alien, un alt parfum de succes, lansat în 2005. De data aceasta este expresia olfactivă a promisiunii unei lumi paralele de vis, a unei alte dimensiuni, a unui alt univers, care uneşte lumea pe care o trăim. cu un viitor de speranţă, de prosperitate. Şi ea a contestat tradiţia, a spart barierele obiceiurilor şi aşteptărilor, impunând noi standarde de neimaginat. Începând cu numele: atunci când însuşi Mugler l-a propus, s-au temut că nu va fi bine primit, mai ales de publicul american: „Alien se referă la extratereştri, uneori creaturi deranjante, nu este numele potrivit pentru un parfum!”, cum spuneau managerii de marketing. care urmau să promoveze parfumul. Dar designerul a fost neclintit, iar Alien a fost un succes.
Alien a fost o creaţie a extraordinarului. Conceput de Dominique Ropion şi Laurent Bruyere, este un parfum ambră-lemnos-floral de caracter, hotărâtor, cu o puternică putere comunicativă, cu iasomie sambac şi chihlimbar alb, între note animale şi învăluitoare, cu lemn misterios de caşmeran. Şi în acest caz sticla este o bijuterie-sculptură, care aminteşte de forma unui diamant faţetat.
FÂNTÂNA MUGLER: PARFUMURI REÎNCĂRCABILE
În primul rând, Mugler a fost cel care a fost pionier în ideea reumplerii sticlelor de parfum. Pentru el, luxul trebuia să fie responsabil şi durabil, prin reducerea deşeurilor. Sticlele-sculptură ale parfumurilor sale meritau să fie păstrate în timp, nu aruncate după utilizare.
Din nou, abordarea revoluţionară l-a răsplătit pe designer: la fiecare 25 de secunde o sticlă Mugler este reumplută undeva în lume, iar datorită Fântânii în fiecare an se economisesc 1,5 milioane de fiole şi 380 de tone de sticlă, economisind metal, plastic şi carton.