După o numărătoare inversă atât de mult aşteptată în lumea designului, încât este de multe ori asemănată cu cea din seara de Revelion, culoarea anului 2024 a fost anunţată joi dimineaţă de Pantone Color Institute, iar aceasta este "Peach Fuzz", informează site-ul postului public de televiziune din Canada (cbc.ca).
Potrivit unui mesaj publicat pe pagina de Instagram a institutului, nuanţa Peach Fuzz este descrisă ca semănând cu "o piersică delicată, catifelată, al cărei spirit atotcuprinzător îmbogăţeşte mintea, corpul şi inima".
"Această nuanţă caldă şi confortabilă evidenţiază dorinţa noastră de a fi împreună cu ceilalţi şi sentimentele pe care acea dorinţă le creează". De asemenea, reprezentanţii Pantone Color Institute au declarat că Peach Fuzz este totodată o culoare "subtil senzuală", "cordială" şi "care comunică un mesaj de grijă şi împărtăşire, de comunitate şi colaborare".
Cei care urmăresc acest anunţ anual ştiu deja că este vorba despre mai mult decât o simplă nuanţă de vopsea care să ne inspire alegerile de design - "Culoarea anului" este văzută de mulţi ca reprezentând momentul cultural actual.
Pantone Color Institute, care are sediul în oraşul Carlstadt din statul american New Jersey, anunţă "culoarea anului" începând din 2000, când nuanţa desemnată câştigătoare la ediţia sa inaugurală a fost "Albastru Cerulean" - descrisă pe site-ul institutului ca oglindind "culoarea cerului într-o zi limpede ca cristalul, care reflectă dorinţa noastră de pace şi relaxare la intrarea în noul mileniu".
Alegerea de anul trecut, "Viva Magenta", a fost descrisă ca fiind "un roşu purpuriu nuanţat, înrădăcinat în natură, care încurajează experimentarea şi exprimarea de sine fără reţineri".
Având în vedere că 2023 a fost, de asemenea, anul în care oamenii au îmbrăţişat maximalismul, o tendinţă de decor care adoptă estetica excesului, precum şi un an în care oamenii au adoptat din nou nostalgia, marcând revenirea în actualitate a camerelor de filmat, DVD-urilor şi a discurilor de vinil, magenta îndrăzneaţă şi strălucitoare a părut o alegere potrivită.
"Am vrut să evidenţiem în faţa publicului modul în care ceea ce se întâmplă în cultura noastră globală este exprimat şi reflectat prin intermediul limbajului culorilor", a declarat Laurie Pressman, vicepreşedinte al Pantone Color Institute, într-un interviu acordat anul trecut.
Pentru a decide asupra culorii anului, Laurie Pressman a dezvăluit că o "echipă globală de experţi în culori" cercetează în amănunţime diverse aspecte din industria de divertisment, artă, modă, toate domeniile de design, destinaţiile de călătorie, stilurile de viaţă, "stilurile de joacă sau evadările plăcute", precum şi condiţiile socioeconomice pentru a identifica cele mai pertinente influenţe, notează Agerpres.