Conceptul de umbră climatică a apărut pentru prima dată sub denumirea de Climate Shadow într-un articol publicat în decembrie 2021 pe site-ul de informații Mic dot com. Jurnalista, Emma Pattee, și-a intitulat articolul: Uită amprenta de carbon, hai să vorbim în schimb despre umbra climatică. (Amprenta de carbon este o metodă de /Volumes/P_master/Site/10Mozaic/umbra - prg site duminica.txtevaluare a modului în care modul nostru de viață contribuie la încălzirea globală.)
Dacă avem vreo șansă de a încetini schimbările climatice care, conform unui raport recent al ONU, a pus lumea pe o cale catastrofală avem nevoie disperată de o măsură mai cuprinzătoare. Avem nevoie de ceva care să cuprindă cu adevărat impactul total pe care fiecare dintre noi îl are asupra crizei noastre climatice.
Umbra climatică, un concept creat pentru a ajuta pe fiecare dintre noi să vizualizeze modul în care suma alegerilor noastre de viață influențează urgența climatică. Gândește-te la umbra ta climatică ca la o formă întunecată care se întinde în spatele tău. Oriunde te duci, merge și ea, conținând nu doar utilizarea aerului condiționat și consumul de benzină mașinii tale, ci și cum votezi, câți copii alegi să ai, unde lucrezi, cum investești banii, cât de mult ai vorbești despre schimbările climatice și dacă cuvintele tale amplifică urgența, apatia sau negarea.
Puterea umbrei tale climatice este că, spre deosebire de (metoda) amprentei de carbon, include acțiuni care sfidează calcularea ușoară a parametrilor incluși. Poate ai un prieten care a decis să nu aibă un copil din cauza preocupărilor legate de climă și un altul care ajută cu programul de energie verde local. Aceste alegeri nu ar fi luate în considerare într-o măsurare a amprentei lor de carbon, dar ar lua în considerare umbrele climatice. Umbra climatică include și comportamente contagioase, cum ar fi instalarea de panouri solare, renunțarea la călătoria cu avionul sau subiectul climă în conversația de zi cu zi.
Puteți vizualiza umbra climatică fiind formată din trei părți: consumul, alegerile și atenția personală. Consumul meu ar include așteptările mele legate de stilul de viață, cum ar fi să funcționeze aerul condiționat toată vara sau să doresc livrarea în două zile atunci când fac cumpărături online, precum și participarea mea la cultura de consum (postând despre noi achiziții pe rețelele sociale, cheltuind bani care merg către o anumită companie sau lanțul de aprovizionare care este sustenabil pe termen lung). Alegerile mele ar include modul în care îmi donez și investesc banii, numărul de copii și animale de companie pe care le am, la ce fel de companie lucrez și tipul de muncă pe care o fac pentru ei. Atenția mea este probabil cea mai nebuloasă, dar poate cea mai importantă: Cât de mult din atenția mea se concentrează pe criza climatică? Câte ore dedic acțiunii de luptă împotriva modificărilor negative globale? Este cel puțin atât cât petrec uitându-mă la televizor, plănuindu-mi următoarea vacanță sau urmând un hobby?