Apollo Go, o subsidiară a gigantului tehnologic chinez Baidu, oferă servicii de transport cu robotaxi la preţuri extrem de competitive în Wuhan, o metropolă cu peste 11 milioane de locuitori din centrul Chinei, scrie CNN. Wuhan este cunoscut şi ca fiind oraşul de unde a pornit pandemia de coronavirus (COVID-19). Primul focar de COVID-19 a fost raportat în decembrie 2019 în Wuhan, iar de atunci virusul s-a răspândit la nivel global, ducând la pandemia care ne-a schimbat tuturor vieţile.
Totuşi, Wuhan nu este singurul oraş din China în care activează robotaxi-uri. Acestea mai sunt prezente în Beijing, Shenzen şi Chongqing.
Serviciul, lansat în 2022, e format dintr-o flotă de 500 de vehicule şi deserveşte o zonă care acoperă aproximativ jumătate din populaţia Wuhan, conform unui comunicat al companiei Apollo Go, din luna mai.
Compania intenţionează să-şi dubleze flota la 1.000 de maşini până la sfârşitul anului 2024. În prezent, Wuhan are aproximativ 17.000 de taxiuri conduse de oameni, conform biroului de transport al oraşului. Tarifele de bază pornesc de la doar 4 yuani (55 de cenţi), comparativ cu 18 yuani (2,48 dolari) pentru un taxi condus de un om.
Mai exact, costul pentru utilizatori este între 0,5 şi 1,0 RMB pe kilometru (0,07 până la 0,14 dolari pe kilometru). În lei ar fi între 30 şi 60 de bani pe kilometru.
China, deja cea mai mare piaţă auto din lume, ar putea deveni şi cea mai mare piaţă pentru vehicule autonome, conform unui raport din 2023 al firmei de consultanţă McKinsey. La fel ca şi în cazul COVID-19, Wuhan ar putea deveni focarul care va ”infecta” şi transforma industria taximetriei. Oraşul se află în centrul unei revoluţii tehnologice şi ar putea seta un precedent, transformând modul în care oamenii se deplasează în oraşe şi influenţând viitorul transportului urban la nivel global, relatează Zona IT.