16 OCTOMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Comisia Europeană solicită informaţii de la YouTube, Snapchat şi TikTok cu privire la algoritmii lor de recomandare a conţinutului
Comisia Europeană solicită informaţii de la YouTube, Snapchat şi TikTok cu privire la algoritmii lor de recomandare a conţinutului

Pe 3 octombrie, Comisia Europeană (CE) a trimis cereri oficiale către YouTube, Snapchat şi TikTok, solicitând detalii despre algoritmii lor de conţinut. Această acţiune face parte din implementarea Digital Services Act (DSA), un pachet legislativ european care reglementează marile platforme online pentru a preveni riscurile sistemice şi a proteja utilizatorii.
Comisia Europeană şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care algoritmii de conţinut utilizaţi de platformele digitale pot avea un impact negativ asupra utilizatorilor, amplificând riscuri precum manipularea proceselor electorale, afectarea sănătăţii mintale şi expunerea minorilor la conţinut periculos.
YouTube şi Snapchat trebuie să furnizeze detalii despre parametrii algoritmilor lor şi măsurile adoptate pentru a reduce aceste riscuri. De asemenea, TikTok trebuie să explice ce măsuri implementează pentru a preveni manipularea platformei de către actori rău intenţionaţi şi cum gestionează riscurile legate de pluralismul media şi discuţiile electorale. Cele trei platforme au termen până pe 15 noiembrie pentru a răspunde solicitărilor Comisiei Europene, în caz contrar riscând amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală. Răspunsurile incomplete sau eronate ar putea declanşa investigaţii formale, afectând grav reputaţia acestor companii.
Această cerere vine în contextul unor investigaţii anterioare legate de algoritmii de conţinut şi protecţia minorilor, parte a noilor reglementări stricte prevăzute în Digital Services Act (DSA). Dacă platformele nu se conformează, Comisia poate impune sancţiuni severe şi poate lansa anchete oficiale, subliniind că reglementarea acestor algoritmi este o prioritate pentru UE.
Algoritmii de conţinut sunt sisteme automatizate care decid ce conţinut să fie afişat utilizatorilor, pe baza comportamentului lor online, cu scopul de a creşte implicarea şi timpul petrecut pe platformă. Aceştia sunt esenţiali pentru succesul modelului de afaceri al platformelor, motiv pentru care companiile ar putea limita informaţiile oferite, invocând protecţia secretelor comerciale.


Articole înrudite