Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi WhatsApp, se află în discuţii cu mai multe celebrităţi de la Hollywood, inclusiv Awkwafina, Judi Dench şi Keegan-Michael Key, pentru a folosi vocile acestora în viitoare produse de inteligenţă artificială. Potrivit unor rapoarte publicate de Bloomberg şi The New York Times, Meta doreşte să încorporeze vocile acestor actori într-un asistent digital generativ, numit MetaAI, similar cu Siri de la Apple şi Google Assistant.
Meta intenţionează să înregistreze vocile vedetelor şi să obţină drepturile de utilizare a acestora într-o varietate de contexte pe platformele sale, inclusiv Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp şi chiar ochelarii inteligenţi Ray-Ban Meta. Negocierile cu actorii au fost complicate, având în vedere că ambele părţi încearcă să ajungă la un acord cu privire la termenii de utilizare a vocilor în diverse situaţii. Până în prezent, se pare că au convenit asupra unui interval de timp limitat în care vocile pot fi utilizate, însă contractele ar putea fi reînnoite sau extinse la finalul termenului.
Reprezentanţii actorilor caută, însă, să negocieze limite mai stricte privind utilizarea vocilor. Sindicatul actorilor de la Hollywood, SAG-AFTRA, a ajuns deja la un acord cu Meta privind protecţia actorilor în faţa riscului de a-şi pierde locurile de muncă din cauza tehnologiilor AI. Conform acestui acord, Meta va trebui să plătească actorii şi să obţină consimţământul lor înainte de a utiliza imaginea sau vocea generată de inteligenţa artificială.
Meta doreşte să finalizeze aceste acorduri înainte de conferinţa sa anuală Connect, programată pentru luna septembrie, unde se aşteaptă să lanseze mai multe produse bazate pe inteligenţă artificială. La evenimentul de anul trecut, compania a prezentat o platformă de chatbot cu 28 de „personaje” care aveau vocile unor celebrităţi precum Snoop Dogg, Paris Hilton, Dwyane Wade şi Kendall Jenner. Cu toate acestea, The Information a raportat că Meta a renunţat în linişte la acest proiect, iar paginile chatbot-urilor celebre de pe Facebook şi Instagram nu mai sunt disponibile.
Aceste eforturi reflectă dorinţa Meta de a rămâne relevantă în era AI, folosindu-se de popularitatea vedetelor pentru a atrage utilizatorii şi a oferi experienţe interactive unice pe platformele sale. Dacă Meta reuşeşte să finalizeze aceste acorduri, compania ar putea plăti milioane de dolari pentru a asigura vocile vedetelor în proiectele sale de inteligenţă artificială, relatează playtech.ro.