Românii vor aloca, în medie, 340 de lei pentru cadourile de Moş Nicolae din acest an, în creştere uşoară faţă de bugetul mediu de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile, jucăriile şi articolele de îmbrăcăminte / încălţăminte, potrivit unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.
Un procent de 44% dintre cei care au arătat că vor oferi cadouri cu această ocazie au declarat că intenţionează să cheltuiască între 100 şi 250 de lei, 31,6% între 251 şi 500 de lei iar 16,3% peste 500 de lei. 7,7% dintre respondenţi vor aloca mai puţin de 100 de lei pentru cadourile de Moş Nicolae.
"Ca tendinţă, lista de cadouri a Moşului seamănă cu cea de anul trecut, cele mai căutate fiind dulciurile (72,5%), jucăriile (45,3%) şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (40,3%). La aceasta, se mai adaugă şi fructele, cosmeticele/parfumurile sau cărţile. De asemenea, au fost menţionate şi cadouri precum bijuterii, electrice/electronice/electrocasnice, smartphone/tabletă sau excursii/călătorii. Trebuie precizat faptul că, acolo unde moşul nu are inspiraţie, aduce şi bani (4,4%)", precizează autorii studiului.
Studiul de piaţă realizat de Mednet Marketing Research a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici — sub 30.000 locuitori, oraşe mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, oraşe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 24 — 29 noiembrie 2017.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 882 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ą3,30%.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000.