24 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
RO E-Factura restartează sistemul fiscal
RO E-Factura restartează sistemul fiscal

Locul facturii pe hârtie rămâne doar în arhive. Ministerul Finanţelor pune la dispoziţie sistemul de facturare electronică ce permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor.
Un pas important pentru transformarea digitală a relaţiei dintre antreprenor şi stat, şi un salt uriaş pentru transparentizarea achiziţiilor publice din România, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea şi compararea costurilor pentru achiziţiile publice, în timp real.
Ministerul Finanţelor anunţă operaţionalizarea deplină a sistemului RO e-Factura începând de joi, 11 noiembrie, pentru relaţia între companii şi autorităţile publice, iar în scurt timp va fi disponibil şi pentru operaţiunile comerciale exclusiv private.
Ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu, a susţinut încă de la preluarea mandatului că unul dintre cele mai importante obiective este transformarea digitală a relaţiei dintre mediul privat şi administraţia fiscală. Importanţa digitalizării interacţiunii dintre antreprenor şi stat nu constă doar în eliminarea drumurilor la ghişeu sau economisirea timpului, ci presupune depăşirea proceselor scriptice vechi, a sistemelor disparate şi a metodelor de lucru care au ca bază hârtia sau dosarul cu şină.
„Digitalizarea este în egală măsură despre tehnologie, dar şi despre oameni. Sperăm că angajaţii din sistemul public vor face acest salt şi vor răspunde rapid cerinţelor de astăzi ale cetăţenilor. Ne propunem o schimbare de paradigmă, astfel încât să asigurăm o abordare proactivă a relaţiei dintre instituţiile statului şi cetăţean în domeniul fiscal. Sistemul RO e-Factura pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor este catalizatorul schimbării paradigmei din administraţia publică. Transparentizarea cheltuirii banilor publici şi digitalizarea interacţiunii mediul privat - stat sunt obiective asumate încă de când am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada că le îndeplinim”, a declarat ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu.
Pe pagina web a Ministerului Finanţelor a fost dezvoltată o secţiune specială dedicată Ro e-Factura, care poate fi accesată şi direct, pe adresa http://efactura.mfinante.gov.ro/.
Autorităţile publice şi contribuabilii au la dispoziţie atât cadrul legal, cât şi informaţii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentaţie separată atât privind sistemul naţional privind factura electronică Ro e-Factura pentru instituţii publice, cât şi prezentarea serviciilor web pentru sistemul naţional de plăţi privind factura electronică disponibilă pentru toate persoanele juridice. Secţiunea cuprinde şi un tuturial video cu toţi paşi care trebuie urmaţi.
Întrebări suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul www.anaf.ro, categoria Asistenţă tehnică servicii informatice.
Menţionăm că, după o perioadă de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achiziţiile publice realizate în România. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023.
RO e-Factura are nenumărate beneficii atât pentru administraţia publică, cât şi pentru mediul privat:
- Oferă o imagine de ansamblu, în timp real, asupra execuţiei bugetare şi în următoarea etapă, a tranzacţiilor în relaţia B2B;
- Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel naţional, cât şi în cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscală;
- Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deţinute de statele membre ale U.E.;
- Va asigura posibilitatea participării în procesul de achiziţii publice a oricărei entităţi din oricare stat membru al Uniunii Europene;
- Sistemul va oferi date în timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare şi, implicit, asigurarea necesităţii de investiţii ale statului român;
- Eficienţă, predictibilitate şi transparenţă în cheltuirea banilor de către instituţiile publice;
- Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentară (desk - audit - control ANAF - Antifraudă de la distanţă) pentru acţiunile de conformare şi prevenire;
- Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evoluţiei economice, identificarea asimetriilor din economie şi implementarea unor politici fiscale pertinente care să asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
- Elimină vulnerabilităţile vechiului sistem de facturare pe suport hârtie, informează Ministerul Finanţelor.


Articole înrudite