Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de poliţe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari.
„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliţă gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entităţi. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliţei. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii şi deţine de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală şi de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.
În ceea ce priveşte instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre beneficiari, în situaţia în care distribuitorul poliţei nu va fi în măsură. În acest sens, compania pune la dispoziţia publicului numărul scurt 021 9930, apelabil non-stop, din orice reţea.
„Ne vom asigura că nu există sincope în soluţionarea daunelor şi vom face toate demersurile pentru a prelua, de la Fondul de Garantare a asiguraţilor, plata directă a dosarelor. Avem toată încrederea că timpii de plată vor rămâne rezonabili şi că toate dosarele de daună vor fi achitate”, a concluzionat Nicoleta Radu.
În prezent sunt peste 1,9 milioane de locuinţe asigurate prin poliţa obligatorie împotriva dezastrelor naturale. Aceasta poate fi contractată direct pe site-ul paidromania.ro, prin intermediul companiilor partenere sau prin brokerii de asigurări, potrivit unui comunicat al PAID.
Articole similare: ASF retrage autorizaţia de funcţionare a Euroins România