Ministerul Transporturilor va aproba în perioada următoare Masterplanul de Transport, în cadrul căruia sunt prevăzute proiecte de modernizare în valoare de 1,12 miliarde euro, a declarat ministrul de resort, Ramona Mănescu, în cadrul unei conferinţe de specialitate.
„Banii pentru proiectele în valoare de 1,12 miliarde de euro vor proveni din fonduri europene şi vor fi alocaţi în special pentru modernizarea Aeroportului Henri Coandă, dar şi a celor de la Cluj, Constanţa, Baia Mare. De asemenea, vor fi construite capacităţi intermodale la aeroporturile de la Otopeni şi Iaşi, dar şi un terminal cargo la Cluj”, a spus ministrul Transporturilor.
Potrivit sursei citate, prioritatea Ministerului Transporturilor pentru perioada următoare este îmbunătăţirea traficului aerian pe rutele interne, mai multe aeroporturi din ţară beneficiind deja de lucrări de modernizare finanţate din fonduri europene.
„Pista Aeroportului Ştefan cel Mare din Suceava a beneficiat de lucrări de modernizare în valoare de 167 milioane lei, în timp ce Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa a suportat lucrări de reabilitare în valoare de 170 milioane lei. În ceea ce priveşte creşterea traficului aerian pe rute interne, ne vom concentra mai ales pe suplimentarea numărului de curse pe destinaţiile existente, cum ar fi ruta Bucureşti-Târgu Mureş, care până de curând beneficia de trei curse pe săptămână, iar cum dispune de cinci curse săptămânal”, a afirmat Ramona Mănescu.
Aceasta a precizat, totodată, că în acest moment nu există un plan de disponibilizări la unele companii feroviare sau la compania Tarom.
„În prezent priorităţile noastre sunt bugetul pe anul 2014 şi implementarea planului de dezvoltare. Aceste lucruri sunt mai importante până să ajungem la disponibilizări, care pot avea loc doar după consultările cu partenerii sociali”, a subliniat Ramona Mănescu.
În ceea ce priveşte schimbarea flotei existente a Tarom, George Marin, vicepreşedintele Business Strategy al Tarom, a declarat că există două posibilităţi pentru realizarea acestui demers: fie închirierea unor avioane din flota existentă către terţi şi închirierea unor avioane potrivite pentru Tarom de la alte companii, fie achiziţionarea de noi avioane.
„Optimizarea flotei Tarom va avea loc într-un interval de timp de 2-4 ani. În măsura în care vom identifica potenţial de trafic, vom introduce curse şi pe alte rute interne. Pentru moment, ne vom axa pe suplimentarea numărului de curse pe rutele existente”, a spus George Marin.