Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au realizat, în perioada 1-21 iulie, 530 de acțiuni de control în stațiunile de pe litoral, în urma cărora au fost aplicate 583 de avertismente și 85 amenzi contravenționale, în valoare totală de 415.400 lei, potrivit unui comunicat remis joi de ANPC.
În cadrul "Comandamentului Litoral 2021", comisarii ANPC au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare totală de peste 100.000 lei și au oprit temporar de la comercializare, până la remedierea deficiențelor constatate, produse în valoare totală de aproximativ 530.000 lei.
De asemenea, comisarii ANPC au emis 23 de măsuri complementare de oprire temporară a prestării serviciului pentru 23 de unități de alimentație publică de pe întreg litoralul, pentru remedierea unor deficiențe, astfel încât serviciul prestat să fie conform legislației în vigoare, se menționează în comunicat.
Cele mai importante abateri constatate de comisarii ANPC au fost: utilizarea de aparate de măsură neverificate și neomologate; utilizarea unor produse alimentare sau proceduri de lucru care pun în pericol sănătatea consumatorilor; comercializarea unor jucării fără informații complete de utilizare sau care pun în pericol sănătatea copiilor; comercializarea unor produse de încălțăminte fără pictograme care să informeze asupra materialelor utilizate la realizarea lor; comercializarea unor produse de îmbrăcăminte fără informații complete sau traducere în limba română a etichetei; nerespectarea condițiilor de depozitare indicate de producător pe eticheta produsului; practici comerciale incorecte; lipsa informațiilor de tip listă de servicii oferite sau mapă cu informații turistice, în cazul spațiilor de cazare.
ANPC organizează și în acest an "Comandamentul Litoral 2021", cu scopul prevenirii și combaterii practicilor care dăunează sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor, ca și asigurării dreptului acestora de a fi informați.
Comparativ cu situațiile întâlnite în anii precedenți, neregulile constatate de comisarii ANPC pe litoral sunt mult mai puțin importante și mai rar întâlnite, ceea ce demonstrează un grad mai înalt de conștientizare a importanței respectării prevederilor legale, cu atât mai mult cu cât aceștia realizează mai multe verificări în această perioadă, se menționează în comunicatul ANPC.
Pe parcursul campaniei desfășurate pe litoral, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va continua să informeze consumatorii, după fiecare etapă a acțiunilor de consiliere, supraveghere și control, despre rezultatele acțiunilor din teren referitoare la produsele și serviciile oferite publicului în acest sezon estival, se precizează în comunicat. (sursa Agerpres)