ANPC a amendat eMag cu 50.000 de lei pentru nereguli în timpul Black Friday Recomandat

Luni, 15 Noiembrie 2021 13:53
Publicat în Economie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 50.000 de lei eMag, cel mai mare retailer online din România, pentru nereguli în timpul campaniei Black Friday, potrivit unui comunicat al ANPC remis, luni, Agerpres.
Comandamentul Special Black Friday, structura creată în acest an de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a controlat platforma operatorului economic Dante International SA (www.emag.ro), prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii).
Astfel, comisarii ANPC au constatat că, pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă ("preţul tăiat") la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: "Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile", neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.
Mai exact, oamenii nu erau informaţi de când se calculează cele 30 de zile.
Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.
Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei.
De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.
eMag.ro este cel mai mare retailer online din România.

eMAG: Aspectele sesizate de ANPC au fost rezolvate prompt

Aspectele sesizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi, informează reprezentanţii eMAG printr-un comunicat remis, luni, Agerpres.
"Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG", subliniază sursa citată.
De asemenea, reprezentanţii companiei precizează că ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.
"În plus, ca o dovadă suplimentară de transparenţă, am construit un ghid de marcaje şi caracteristici ale produselor, care este public şi poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informaţii, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https: // www.emag.ro / info / ghid - de - marcaje - produse - si-preturi. Considerăm că eforturile autorităţilor de a susţine transparenţa informaţiilor sunt în interesul clienţilor şi au rolul de a creşte încrederea acestora în comercianţi", se mai menţionează în comunicat.
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online din România şi a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria şi Ungaria. De 19 ani, compania investeşte constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienţii să economisească timp şi bani.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu