Potrivit ACAROM, producătorii auto români au produs peste 470.000 de unități de mașini în 2022, aproximativ 50.000 de unități ieșind de pe linia de asamblare în ultima lună. Experții spun că acesta este cu aproape un sfert mai mult decât a fost produs în aceeași perioadă a anului trecut. Statisticile arată că peste 60% din producția de luna trecută a venit de la uzina Dacia de la Mioveni. Din aproximativ 470.000 de vehicule fabricate în România, 290.000+ sunt marca Dacia și 180.000+ sunt Marca Ford. Dacă comparăm această valoare cu cifrele din 2020, creșterea producției de mașini este de aproximativ 17%. Remarcabil, numărul de jucători care aleg să joace pacanele online la cazinourile românești licențiate a crescut cu aproximativ aceeași sumă. În fine, numărul înmatriculărilor de mașini noi a crescut cu aproape 7% față de anul precedent, ceea ce indică faptul că parcul auto din România se reînnoiește treptat.
România printre țările cu cea mai veche flotă auto
În ciuda creșterii producției - precum și a creșterii înmatriculărilor de mașini noi - România se află încă pe lista țărilor UE cu cea mai veche flotă de vehicule. Potrivit experților, zeci de mii de vehicule în stare tehnică precară circulă pe drumurile din România. În plus, România are unul dintre cele mai mari numere de accidente auto înregistrate pe an din Europa, ceea ce este, de asemenea, o statistică tristă. În 2021, pentru fiecare mașină nouă înmatriculată existau 3 mașini second-hand. Potrivit autorităților oficiale Române, zeci de mii de români folosesc mașini folosite atât de mult încât prezintă un risc iminent de accidente pe șosea.
Mașini care circulă pe drumurile românești
În 2021, aproximativ 76.000 de vehicule au fost inspectate în trafic, aproximativ 36% dintre acestea trebuind să îndeplinească cerințele în ceea ce privește siguranța rutieră. În plus, aproximativ 7% din vehiculele inspectate erau în stare tehnică precară, ceea ce le făcea inutilizabile. Potrivit Raportului Anual al Poliției Române privind siguranța rutieră, aproximativ 15% dintre mașinile de pe drumurile din România nu îndeplinesc cerințele de siguranță. În timp ce creșterea producției și înmatriculărilor de vehicule noi este un semn bun, experții sunt de acord că starea tehnică a parcului de vehicule nu afectează numărul de accidente atât de mult pe cât s-ar putea crede, deoarece șoferii adesea neglijenți sunt de vină pentru accidente.
Siguranța pe drum
Astăzi, producătorii de automobile sunt obligați să respecte standarde stricte de siguranță atunci când proiectează și fabrică mașini. Vehiculele construite de Dacia și Ford devin din ce în ce mai avansate din punct de vedere tehnic și, respectiv, mai scumpe. Cu toate acestea, chiar și cel mai avansat sistem de siguranță își pierde eficacitatea dacă limitele de viteză și dinamica de conducere necorespunzătoare sunt compromise. Cumpărarea unei mașini sigure nu este o garanție că viața dvs. va fi cruțată dacă încălcați regulile de drum. Prin urmare, experții recomandă șoferilor să fie atenți la siguranța lor și a altora, contribuind la îmbunătățirea statisticilor sumbre ale accidentelor pe drumurile din România și salvând mii de vieți.