Şcoala Gimnazială Nr 28 din Galaţi a implementat cu succes proiectul de mobilităţi pentru formarea personalului didactic ”Educaţia timpurie pentru incluziune”, derulat în cadrul Programului Erasmus+, prin Comisia Europeană şi Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP). Proiectul a început în iunie 2017 şi se încheie în această lună. În luna octombrie 2018, Şcoala Gimnazială Nr. 28, instituţia beneficiară, a primit vizita de monitorizare a proiectului din partea ANPCDEFP. Rezultatele evaluării întregului proiect au validat încrederea în capacitatea instituţionala şi managerială a Şcolii Gimnaziale Nr. 28 de a implementa proiecte la nivel european. Proiectul a beneficiat de un buget de 39.000 euro.
”Când succesul şcolar este ridicat la rang de miză a reuşitei în viaţă a viitorului adult, iar dinamica fenomenelor sociale, inclusiv migraţia, impun schimbarea întregii viziuni asupra unui întreg sistem de învăţământ, care sunt opţiunile de intervenţie educaţională ale şcolii? Dinamica fenomenului migraţiei impune valorizarea şcolii din perspectiva creării unui mediu intercultural deschis, bazat pe principiul egalităţii de şanse în educatie. Şcoala Gimnazială Nr. 28 alege să îşi întâmpine elevii cu provocări şi misiuni de învăţare interactivă şi să le creeze un mediu educaţional sigur şi încurajator. Scopul şi obiectivele proiectului nostru au adus rezolvari nevoilor identificate, la nivelul învăţământului primar, prin crearea unui mediu educaţional stimulativ, proiectarea unei oferte educaţionale promotoare a interculturalităţii şi desegregării şi deschiderea şcolii către comunitate, în beneficiul copiilor ai căror părinţi se află departe de casă sau ai celor care au studiat în alte ţări ale Uniunii Europene, iar acum au revenit în şcolile românesti”, a declarat directorul Şcolii Gimnaziale Nr. 28, prof. Camelia Bucşă.
În cadrul activităţilor proiectului, 13 profesori pentru învăţământul primar şi cei doi manageri ai şcolii au participat la 6 cursuri de formare, la nivel european. Centrul de greutate al programului de formare este la interferenţa interesului cognitiv-profesional al dascălilor cu sensibilitatea, aptitudinile şi disponibilităţile sale personale. Valoarea cursurilor selectate este dată de posibilitatea de manifestare creativă a participanţilor, într-un cadru instituţional favorabil, prin adoptarea modelului paideic drept “normă“ a procesului formării. Se remarcă şi contextualitatea lor pentru valori: acceptarea variatelor atitudini sociale; managementul eficient al resurselor umane; dorinţa dezvoltării unei viziuni morale; angajarea. Partenerul din proiect este furnizorul de formare europeană, Edu 2 Grow. Astfel, cursurile au fost susţinute de formatori europeni, cu o expertiză impresionantă în domeniul educaţiei. Competenţele dobândite prin participarea a 15 profesori din învăţământul primar la cele 6 fluxuri de formare sunt complementare şi s-au concretizat în crearea, la nivelul Şcolii Gimnaziale Nr. 28 a unui centru de educaţie incluzivă, numit ”Inimi la unison”.