Vineri, 29 septembrie 2023, în intervalul orar 13.00 – 17.00, la Casa Corpului Didactic Galați, sala „Multimedia”, etajul al II-lea, în sistem față în față, s-a desfășurat workshop-ul organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Județului Galați cu tema „Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”.
La atelier au participat 50 de colegi profesori pentru învățământ primar, iar întâlnirea a fost considerată de întreaga audiență un succes.
Evenimentul coordonat de profesorul Laurențiu Ichim a propus o serie de dezbateri centrate asupra noilor ghiduri metodologice pentru învățământul primar.
Agenda celor 4 ore de atelier a fost următoarea:
- Deschidere (10 minute):
- Inspector școlar general, prof. Gina BRÎNZAN, Inspectoratul Școlar Județean Galați
- Expert coordonator monitorizare formare, director general al Direcției Generale Management Resurse Umane și Rețea Școlară, prof. dr. Corina MARIN, Ministerul Educației
- Expert regional coordonare și formare, prof. Ștefan TORCĂRESCU, Casa Corpului Didactic Buzău
- Director, prof. Doina GERU, Casa Corpului Didactic Galați
- Expert local coordonare și formare, prof. dr. Laurențiu ICHIM, Casa Corpului Didactic Galați
- Gabriela BRATU, expert operațional monitorizare, Ministerul Educației
Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție; rezultate atinse până în prezent, cu accent pe produsele relevante (de exemplu, ghiduri, opționalele integrate) – (15 de minute)
- pt. înv. primar dr. Selena COSTEA, inspector școlar pentru management instituțional – (15 minute)
- Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Limba și literatura română, aria curriculară Limbă și comunicare – învățământ primar, Limba și literatura română
- Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Arte vizuale și abilități practice, aria curriculară Arte si Tehnologii – învățământ primar, Arte vizuale și abilitați practice
- dr. Camelia Mirela PANTAZICĂ, Inspector școlar pentru activități extrașcolare și inspector școlar pentru informatică – (15 minute)
- Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Matematică și științe ale naturii – învățământ primar, Matematică și explorarea mediului (clasa pregătitoare – clasa a II-a); Matematică și Științe ale naturii
- Ghid metodologic pentru aplicarea programei școlare de Dezvoltare personală, aria curriculară Consiliere și orientare – clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, Dezvoltare personală
- pt. înv. primar Nineta BĂRBĂTESCU, inspector școlar pentru învățământul primar – (15 minute)
- Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Om si societate – învățământ primar, Istorie, Geografie, Educație civică, Religie
- Ghid metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din ariile curriculare Educație fizică, sport și sănătate și Arte – învățământ primar, Educație fizică, Joc și mișcare, Muzică și mișcare
- pt. înv. primar Cristina DIMA – (15 minute)
- Principii / repere noi care au generat ideea de CRED, RED. Ce s-a schimbat? Care este beneficiul CRED în învățământul primar?
- pt. înv. primar Cezarina HARDULEA – (15 minute)
- Cadrul conceptual și importanța educației outdoor pentru noul curriculum centrat pe competențe
- pt. înv. primar Rodica ȘTEFĂNICĂ – (15 minute)
- Primii pași către blended learning – impactul și rolul pe care-l are în activitatea la clasă utilizarea platformelor educaționale și a aplicațiilor digitale
- Ionica DRAGU, metodist CCD Galați – (15 minute)
- Realizarea Resurselor Educaționale Deschise și procedura operațională de aprobare a acestora.
Pauză – 10 minute
- Exercițiu de încălzire – Instantanee CRED, cu amuzament. (10 minute)
- Ateliere de lucru pe echipe – coordonatori – prof. pt. înv. primar Rodica ȘTEFĂNICĂ, prof. pt. înv. primar Cristina DIMA, prof. pt. înv. primar Cezarina HARDULEA, prof. metodist Ionica DRAGU
- Cum mă pot ajuta Ghidurile pentru a răspunde acestor provocări? Atelier de lucru – (70 minute)
Studiu de caz: Ghidul de Comunicare / Limba și literatura română: https://ghiduri.educred.ro/primar/limba-romana
- Organizarea pe grupe
- Strategii integrate pentru formarea competentelor disciplinare – exemple de bună practică
- Prezentarea rezultatelor lucrului pe grupe (foi flipchart)
- Discuție frontală pentru analiza rezultatelor
- Concluzii/pași următori – (10 minute)
- Feedback workshop – (10 min) (Fishbowl)
Seria atelierelor CRED va continua cu încă două workshop-uri, unul în luna octombrie și unul în luna noiembrie, întâlniri dedicate, de această dată, colegiilor profesori din învățământul gimnazial.