Primăria municipiului Galaţi primeşte cereri pentru acordarea ajutorului de urgenţă constând în lemne de foc, pentru sezonul rece 2015/2016. Cererile însoţite de documentaţia prevăzută de lege în acest caz se pot depune până pe 6 noiembrie 2015, la Serviciul de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei, cu sediul pe strada Fraternităţii nr. 1. Programul de lucru cu publicul al serviciului este de luni până joi, între orele 8.30 – 12.00 şi 13.00 – 15.00, iar vinerea, între orele 8.30 şi 12.00.
Pentru a beneficia de ajutorul de urgenţă constând în lemne de foc, persoanele sau familiile aflate în dificultate trebuie să aibă un venit mediu net lunar sub nivelul salariului minim pe economie pe membru de familie de 1.050 lei şi să nu beneficieze de prevederile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
Ajutorul de urgenţă se acordă în urma efectuării anchetei sociale persoanelor sau familiilor aflate în dificultate, care se încadrează într-una dintre următoarele situaţii:
Prioritatea nr. 1 – pensionarii singuri sau familiile de pensionari fără aparţinători legali sau cu susţinători legali, care se află în imposibilitatea de a susţine financiar cheltuielile legate de achiziţionarea combustibililor necesari încălzirii locuinţei în perioada de iarnă;
Prioritatea nr. 2 – familiile confruntate cu probleme grave de sănătate a membrilor acesteia, care în urma efectuării anchetei sociale şi a analizării bugetului familiei, a cheltuielilor lunare şi a actelor medicale prezentate la dosar, reprezintă cazuri sociale ce necesită acordarea unui ajutor de urgenţă;
Prioritatea nr. 3 – persoanele cu handicap de gradele I,II,III;
Prioritatea nr.4 – alte situaţii sociale deosebite, constatate in urma efectuării anchetei sociale.
Potrivit legii, fiecare familie sau persoană singură aflată în dificultate, îndreptăţită să primească acest ajutor de urgenţă, beneficiază de o cantitate de 1,5 m3 lemne de foc pentru perioada 1 noiembrie 2015 – 31 martie 2016. Lemnele care vor fi acordate ca ajutor de urgenţă vor fi transportate gratuit la domiciliul solicitanţilor.