"Este o onoare să găzduim pe simezele Muzeului de Artă Vizuală Galaţi o aşa colecţie extraordinară", a declarat Dan Basarab Nanu, directorul muzeului. Din 17 martie, gălăţenii pot admira lucrările artistului Mihai Moldovanu, adunate sub titlul de "Formă şi Simbol". La vernisajul expoziţiei a participat însuşi autorul, care a salutat şi mulţumit participanţilor, deschizând porţile spre una dintre cele mai originale şi profunde genuri artistice.
Mihai Moldovanu, deşi născut la Huşi, pare un domn britanic, prin distincţie şi discursul altruist, care trădeaza şi calitatea sa de cadru didactic universitar. La vernisaj, directorul muzeului şi curatorul Mădălina Ionaşcu au evocat complexitatea tehnică şi stilistică a lucrărilor care sunt create prin tehnici mixte, cu materiale textile, dar şi combinaţii cu pictură acrilică şi lemn. În realizarea lucrărilor, artistul a folosit piese de lemn matisate cu mii şi mii de fire de lâna.
Roxana Păsculescu scrie: "Mihai Moldovanu iubeşte firul de lână şi ceea ce poate să facă cu el din punct de vedere artistic. Parcursul creator îl păstrează în cadrul artelor textile. Cu toate acestea însă, Mihai Moldovanu nu împleteşte firul în mod tradiţional, nu lucrează pe gherghef ori utilizând războiul de ţesut. Artistul înfăşoară firul în jurul unor baghete, apoi le alătură şi le pune într-un cadru compoziţional de diverse forme. Lucrarea astfel creată, are ceva dintr-o ţesătură tradiţională, dar şi dintr-o pictură pe care ochiul nu reuşeşte complet să o descifreze. După cum este preocupat de fir, tot aşa, artistul este interesat şi evident, fascinat de tridimensional".
Cu mult umor, Mihai Moldovanu a mărturisit cum că tehnica aceasta i-a venit în minte ca alternativă la ţesutul tapiseriilor în mod clasic, la ora actuală fiind greu de găsit un atelier specializat în domeniu şi în plus, un metru pătrat de material realizat pe gherghef costă 300 de euro. Alternativa sa salvează ideea de tapiserie cu nişte resurse financiare mai rezonabile.
În lucrările expuse la Galaţi, există o calitate organică a compoziţiilor, un aer de detaliu microscopic şi un sentiment de a fi într-o lume de adâncime sau loc misterios. Ezotericul imaginilor corespunde cu specificul titlului, care evocă un simbolism dens subiacent cu direcţii particulare. Artistul a descris intenţiile şi conceptele sale dedicate căutarii echilibrului şi proporţiei "numărului de aur".
Tapiseriile ascund o gândire de arhitect, care construieşte monumental cu fir de lâna în loc de beton şi căramidă. Mihai Moldovanu, ca şi marele Leonardo, este îndrăgostit şi subjugat în acelaşi timp de numărul de aur, numarul pi (phi), legătura dintre matematică, filosofie, religie, artă şi misticism. VEZI FOTO, în Galeria de imagini de mai jos! ↓