La Şantierul Naval Damen Galaţi a avut loc vineri, 29 martie 2019, lansarea la apă al celui de-al doilea vas de operaţiuni şi de întreţinere (SOV) 9020 al Bibby Marine Services. În cadrul aceluiaşi eveniment, nava a fost numită oficial Bibby WaveMaster Horizon. La livrare, în cursul acestui an, nava SOV 9020 va începe lucrările de întreţinere a două parcuri eoliene EnBW şi Enbridge din Marea Nordului Germaniei - Hohe See şi Albatros - pentru Siemens Gamesa Renewable Energy şi EnBW. Damen a dezvoltat nava SOV 9020 în urma unei consultări strânse cu industria offshore a energiei regenerabile. Designul combină capacităţile walk-to-work cu DP2 şi, împreună cu un interior revoluţionar şi caracteristici complete care asigură o eficienţă maximă a funcţionării.
Caracteristicile principale ale navei:
- Lungimea maximă (m) - 89,65;
- Lungimea între perpendiculare (m) - 84,96;
- Lăţimea maximă (m) - 20;
- Pescajul proiectat (m) - 4,65;
- Înălţimea la puntea principală (m) - 8;
- Bordul liber (m) - 3,35;
- Viteza (kn) - 13;
- Zona de navigaţie - nelimitată;
- Tonaj brut (TRB) - aprox. >6000 GT;
- Deadweight (tdw) - 2139.
Damen a început construcţia celui de-al doilea SOV în acelaşi timp cu prima navă, Bibby WaveMaster 1. Practic, în momentul în care Bibby Marine Services şi Siemens Gamesa şi-au confirmat contractul la sfârşitul anului 2017, Damen a reuşit să accelereze rapid construcţia.
"În general, noi livrăm 20 de nave pe an, anul acesta avem în portofoliu 18. Multe dintre ele sunt comandate de clienţi care au revenit la noi, aşa cum este şi cazul clientului de astăzi, care s-a întors să construiască şi cea de-a doua navă tot la noi. Preţul acestei nave este confidenţial, dar ţinând cont că este o navă extrem de complexă, preţul este destul de mare. La noi lucrează în prezent aproximativ 4.000 de oameni. În urma recentei achiziţii a grupului Damen, ştiţi că şantierul din Mangalia a fost recent preluat de acest grup, cu ajutorul colegilor de la Mangalia putem să facem un echilibru între capacitatea de producţie de aici şi de acolo şi putem să ne balansăm în felul acesta nevoia de personal. În momentul de faţă avem circa 50 de angajaţi din Vietman, sunt pe statul nostru de plată, iar ei au fost angajaţi în momentul în care noi nu puteam beneficia de ajutorul colegilor de la Mangalia. Asta s-a întâmplat pentru că noi ţinem să respectăm termenele de livrare, suntem recunoscuţi pentru acest lucru şi din acest motiv s-a ajuns la această situaţie. Fireşte, preferinţa noastră este să lucrăm cu personal din România. Nivelul de expertiză, de calificare şi de pregătire sa personalului român este unul foarte bun, acesta este şi motivul pentru care Damen are cele mai mari şantiere din portofoliul său în România. În ceea ce priveşte numărul de angajaţi suplimentari se datorează înfloririi industriei navale. Şi şantierele de la Tulcea şi Brăila au o activitate intensă, acesta fiind unul dintre motivele pentru care găsirea personalului este un pic mai dificilă în această perioadă", a spus Rino Brugge, director general Şantierul Naval Damen Galaţi.
"Nava va opera în zona germană a Mării Nordului în următorii 10 ani, la cele două platforme eoliene de acolo. Un parteneriat perfect legătura dintre cele două companii. Atât BB, cât şi Damen sunt două afaceri de familie, prin urmare, compatibilitatea a fost perfectă. Brexitul nu va afecta în nici un caz legătura dintre noi, suntem foarte încrezători că industria în care operăm va activa la fel ca şi înainte. Primul vas este un pic diferit, operează în alte sectoare, în alte perioade ale anului. A fost relocată, de câteva zile, din Danemarca în Olanda, unde urmrerază să opereze în următoarele şase luni", a spus Stephen Bolton, CEO Bibby Marine Services.
Vezi GALERIA DE IMAGINI de mai jos!